نرم افزارحسابداری صدگان

مسائل مالی رکورددار اطلاعات مفقود شده شرکت‌ها

0 615

حسابداراپ

 نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد بخش عمده اطلاعات مفقوده شرکت‌ها، اطلاعات مالی است و زیان این نوع رویدادها کارکنان و مشتریان را در بر می‌گیرد.

.

به گزارش فارس به نقل از البوابه، تحقیقاتی که در سطح بین المللی با همکاری ۳۳۰۰ متخصص فناوری اطلاعات از ۲۲ کشور جهان صورت گرفته، نشان می دهد که نیمی از پاسخ دهندگان حملات سایبری را یکی از سه خطر مهم برای مشاغل خود می دانند. این افراد مقابله با نفوذ هکرها را مهم ترین نگرانی امنیتی خود قلمداد کرده اند.

.

از جمله دیگر نگرانی های مهم متخصصان فناوری اطلاعات می توان به آسیب پذیری نرم افزارهای مختلف اشاره کرد که توسط ۴۰ درصد مورد توجه قرار گرفته است. نشت تصادفی اطلاعات توسط کاربران هم از سوی ۳۱ درصد پاسخ دهندگان ذکر شده است. گم شدن یا سرقت وسایل همراه هم نگرانی ۲۹ درصد دیگر از افراد بوده است.

پندار سیستم

.

در میان انواع اطلاعات سرقت شده توسط هکرها اطلاعات مالی و اطلاعات مربوط به مشتریان هر یک با ۳۶ درصد فراوانی در رتبه اول بوده و پس از آن سرقت اطلاعات مربوط به مشتریان با ۳۱ درصد فراوانی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. اما علت فقدان اطلاعات داخلی یا خارجی بوده است.

.

حدود ۳۵ درصد از متخصصان آی تی گفته اند که علت فقدان اطلاعات به خاطر حملات خارجی حاصل نفوذ بدافزارها بوده و رتبه های دوم و سوم به ترتیب با ۲۱ و ۱۷ درصد متعلق به حمله از طریق ایمیل و همین طور پیشینگ بوده است. اما مهم ترین عامل داخلی فقدان و سرقت اطلاعات آسیب پذیری نرم افزارهای شرکت ها با ۲۵ درصد فراوانی است.

.

از سوی دیگر ۲۳ درصد پاسخ دهندگان سرقت اطلاعات را به گم شدن موبایل ها و ۱۵ درصد آن را به سرقت این وسیله نسبت داده اند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.