نرم افزارحسابداری صدگان

لزوم تصویب قوانین جامع برای برخورد با جرایم چک

0 777

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از نبود قانون جامع در حوزه کیفری رسیدگی به جرایم چک، گفت: چنین شرایطی نباید سبب شود که صادرکننده چک به بهانه‌های واهی از زیر بار مسئولیت صدور چک شانه خالی کند.

.

ایرج ندیمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، افزود: درباره تعاریف چک و اینکه چک باید به روز باشد یا خیر، مشکلاتی وجود داشته و ضرورت دارد چنین خلأیی در قوانین مربوط به این حوزه با بهره مندی از نظرات کارشناسی برطرف شود.

.

نماینده مردم  لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، در مورد تعریف چک در قانون گفت: بنابر ماده ۳۱۰ قانون تجارت، چک نوشته ای است که به موجب آن صادر کننده وجوهی را که نزد محال علیه دارد کلاً یا بعضاً مسترد یا به دیگری واگذار می‌نماید.

.

پندار سیستم

ندیمی، تصریح کرد: در معاملات به طور معمول فرد در ازای بدهی که دارد چک صادر و ارائه می‌کند که مدت دار بودن یا نبودن زمینه سوء‌استفاده حقوقی را در برخی افراد سودجو ایجاد کرده است.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: نبود قانون جامع در این حوزه، اختلاف نظرهای کیفری را در برخورد با جرایم حوزه چک به‌وجود آورده است.

.

وی در مورد برخی اظهارنظرها درباره از رده خارج کردن چک، گفت: اگر ما چک را از کارآیی بیندازیم، باید نقش مواردی نظیر تراول را در مبادلات پولی افزایش داده و به دنبال مبادلات نقدی باشیم که این امر(جابجایی پول نقد) با سیاست‌های نوین پولی در تناقض است.

.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صادر کننده چک نباید به بهانه‌های واهی طرف معامله را دچار ضرر کند، یادآور شد: باید قبول کرد که چک تنها کاغذ نبوده بلکه وجهی بهادار است، چک یا نباید باشد یا اگر قرار است باشد باید با تعاریف مشخص برای پرداخت در دسترس باشد، البته در این رهگذر فرد صادرکننده چک نباید به دلیل تفاسیر متعدد، راهی برای انجام ندادن وظایف خود داشته باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.