نرم افزارحسابداری صدگان

لزوم تجدیدنظر در دستمزد کارگران متناسب با تورم

0 749

حسابداراپ

عضو هیات رئیسه مجلس، با تاکید بر لزوم تناسب افزایش دستمزد کارگران با تورم، گفت: برای تنظیم دستمزد کارگران باید به جمع‌بندی معقولی رسید که در آن نظرات کارگر و کارفرما‌ به‌صورت متناسب لحاظ شده باشد.

.

محمدحسین فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خانه ملت، با بیان اینکه مطالبه جامعه کارگری درباره افزایش دستمزدها متناسب با افزایش قیمت‌ها و تورم در جامعه، درخواستی به جا و به حق است، گفت: در این زمینه حق با جامعه کارگری است، واقعیت آن است که افزایش حقوق و دستمزدها باید متناسب با نوسانات قیمت‌ها باشد تا این قشر از پس مخارج جاری خود و خانواده خود برآیند.

.

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به تغییرات و نوسانات بازار و افزایش تورم با حداقل مزدی که در حال حاضر به کارگران داده می شود، حتی نمی‌توان یک زندگی مجردی را اداره کرد چه برسد به اداره یک خانواده و سرپرستی آن.

.

پندار سیستم

وی تاکید کرد: از دیگر سو در بحث تجدیدنظر و افزایش دستمزد کارگران متناسب با تورم، باید مشکلات و هزینه‌های تولید و تولیدکنندگان را نیز درنظر گرفت.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: برای تنظیم حقوق و دستمزد کارگران باید به جمع‌بندی صحیح و معقولی رسید که در آن نظرات کارگر و کارفرما‌ به صورت متناسب لحاظ شده باشد زیرا تجدیدنظر در مورد دستمزد کارگران در شرایط کنونی امری ضروری است.

.

فرهنگی همچنین در مورد مشکلات احتمالی کارگران با شروع احتمالی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: مجلس پیشنهاد داده ‌است تا اگر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شود، هزینه نیروی کار از محل تسهیلات با سود صفر تأمین شود و بازپرداختش به دو یا سه سال بعد موکول شود.

.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد لحاظ شدن اعتبارات لازم برای افزایش احتمالی دستمزد و حقوق کارگران در سال ‌آتی، گفت: لایحه بودجه سال آینده هنوز به مجلس نرسیده است و این مسئله نیز در هنگام رسیدن بودجه به مجلس باید متناسب با واقعیات بودجه‌ای کشور بررسی شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.