نرم افزارحسابداری صدگان

لایحه اصلاح قانون مالیاتی در کمیسیون اقتصاد تصویب نشده است.

0 600

حسابداراپ

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مواد لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم هنوز در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب نشده است.

.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گفت: این لایحه هنوز در کمیسیون اقتصادی و در کمیته پولی و مالی بررسی می‌شود ، جلسات آن شروع شده و از دستگاه‌های ذیربط دعوت می‌شود و با حضور همه ذی‌نفعان بررسی می‌شود.

.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: هنوز جمع‌بندی و مراحل نهایی لایحه اصلاح قانون مالیاتی تمام نشده و اگر بودجه ۹۲ دیر به مجلس برسد، امکان دارد لایحه قانون مالیاتی تا آخر سال به پایان رسد، اما اگر لایحه بودجه زودتر ارائه شود، رسیدگی به بودجه اولویت دارد و لایحه قانون مالیات در سال بعد تمام می‌شود.

.

فتحی‌پور تاکید کرد: هنوز کمیسیون اقتصادی وارد بررسی مواد لایحه اصلاح قانون مالیاتی نشده و لایحه در کارگروه تخصصی متشکل از ۸ نماینده بررسی می‌شود.

.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد اینکه گفته می‌شود، برخی از مواد این لایحه اصلاح مالیاتی خلاف شرع است ،گفت: بعد از بررسی کارشناسی در کمیته تخصصی قانون جامع امور مالیاتی بررسی و کارشناسی می‌شود و از همه دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط دعوت می‌شود و یک قانون شفاف تصویب می‌شود.

.

فتحی‌پور افزود: با تصویب قانون جدید امور مالیاتی درآمد دولت از مالیات افزایش پیدا می‌کند و جلوی فرار مالیاتی گرفته می‌شود.

پندار سیستم

.

وی تأکید کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان اقتصادی در قانون جامع امور مالیاتی پیش‌بینی شده و همه کارهای اقتصادی که درآمد کسب می‌کند و باید مالیات بدهد، در این بانک اطلاعاتی ذکر می‌شود.

.

وی تأکید کرد: همچنین مواردی که باید معاف از مالیات باشد، توسط کارشناسان در کمیته تخصصی بررسی می‌شود و همه نظرات کارشناسی جمع‌بندی و در نهایت به کمیسیون اقتصادی ارجاع می‌شود.

.

به گزارش فارس طرح اصلاح قانون مالیاتی در قالب طرح جامع مالیاتی بررسی می‌شود که خود این طرح نیز به عنوان یکی از ۷ بند طرح تحول اقتصادی به شمار می‌رود.

.

با تصویب قانون جدید امور مالیاتی پیش‌بینی می‌شود، شفافیت فعالیتهای اقتصادی و درآمد مالیاتی دولت بیشتر شده و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.

.

هم اکنون ۴۰ درصد اقتصاد ملی مشمول مالیات است و سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی حدود ۷ تا ۸ درصد است که این سهم تا پایان قانون برنامه پنجم باید به ۱۰ درصد برسد.

.

همچنین سهم درآمد مالیاتی از بودجه عمومی دولت حدود ۴۰ درصد و سهم مالیات از بودجه جاری دولت حدود ۵۰ درصد است که طبق تکلیف قانون برنامه پنجم این سهم باید به ۱۰۰ درصد برسد، یعنی کل بودجه جاری دولت تا پایان برنامه پنجم باید از مالیات تامین شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.