نرم افزارحسابداری صدگان

عدم افزایش نرخ مالیات در قانون جدید

0 592

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نرخ‌های مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم افزایش نمی‌یابد.

.

محمود شکری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال که پیش از این به عنوان معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور خدمت می‌کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گفت: این لایحه که با قید یک فوریت از سوی دولت تقدیم مجلس شد، فوریت و کلیات آن تصویب شده و رسیدگی به مواد ‌آن به تازگی در کمیسیون اقتصادی مجلس شروع شده، به گونه‌ای که دومین جلسه آن روز گذشته برگزار شد.

.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در جلسه کمیسیون اقتصادی یک ماده و چند تبصره از لایحه اصلاح قانون مورد رسیدگی قرار گرفت.

.

این نماینده مجلس در مورد اینکه گفته می‌شود، نرخ‌های مالیاتی در اصلاح قانون جدید مالیاتی افزایش نمی‌یابد، گفت: درست است و نرخ‌ها نه تنها اضافه نشده، بلکه در برخی موارد مانند نرخ مالیات حقوق و دستمزد کاهش یافته است.

.

شکری افزود: قبلا نرخ حقوق کارمندان دولت ۱۰ درصد و کارکنان بخش خصوصی از ۴۲۰ هزار تومان بالاتر مشمول ۱۰ درصد مالیات بود که الان این نرخ‌ها در مورد کارکنان دولت و بخش خصوصی هم‌سنگ شده و عدالت مالیاتی رعایت شده است.

.

شکری افزود: همچنین مالیات بر جمع درآمد در لایحه اصلاح قانون مالیاتی پیش‌بینی شده است که البته اجرای این مالیات جدید نیاز به زیرساخت و تهیه طرح جامع اطلاعات مالیاتی دارد.

.

پندار سیستم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر هم قانون جدید مالیات‌های مستقیم به تصویب رسد، فکر نمی‌کنم تا ۳ سال آینده مالیات بر جمع  درآمد امکان اجرا داشته باشد، چون هنوز زیرساخت آن فراهم نیست.

.

شکری افزود: مرحله آزمایشی طرح  جامع مالیاتی از اسفند ماه سال جاری در ۳ استان تهران، اصفهان و کرمانشاه آغاز می‌شود.

.

وی در مورد نرخ مالیات بر درآمد تا ۵۰ میلیون تومان گفت: درآمد سالانه تا این سقف مشمول ۱۵ درصد مالیات و درآمد ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در سال مشمول ۲۰ درصد و درآمد مازاد بر ۱۰۰ میلیون تومان در سال مشمول ۲۵ درصد مالیات خواهد شد.

.

شکری افزود: مالیات بر جمع درآمد فعلا تا ۳ سال قابل اجرا نیست، و باید طرح جامع مالیاتی و شبکه اطلاعات مالیاتی و سیستم‌های مختلف برقرار شود.

.

نماینده تالش افزود: مالیات بر جمع درآمد در تحقق عدالت بسیار مهم است و این نوع مالیات، حقوق مردم است که باید گرفته شود، چون در یک جا مانند حقوق کارگر و کارمند مالیات به درستی گرفته می‌شود و در مورد مالیات بر جمع درآمد هم باید گرفته شود، اما این کار نیاز به زیرساخت و اطلاعات و ابزار دارد.

.

شکری در مورد اینکه چه زمان قانون جدید مالیات مستقیم به تصویب می‌رسد، علیرغم اینکه رئیس‌جمهور درخواست کرده تا پایان سال این قانون را تصویب کنند، گفت: البته تصویب این قانون ارتباطی به بودجه سال آینده ندارد، اما تلاش می‌شود هر چه سریعتر این لایحه به تصویب نهایی برسد.

.

وی در مورد اینکه آیا قانون جدید مالیاتی در دولت فعلی اجرا می‌شود، یا به دولت آینده می‌رسد، گفت: بستگی به برنامه‌های کاری دارد و از نظر کارگروه مالیاتی در کمیسیون اقتصادی تا دو ماه آینده لایحه جدید قانون مالیات‌های مستقیم به پایان می‌رسد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.