نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط بخشودگی جرایم واحدهای صنعتی

0 610

حسابداراپ

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اعلام شرایط بخشودگی جرایم مربوط به بدهی‌های واحدهای صنعتی، گفت: نحوه تسویه اقساط ارزی به زودی توسط بانکها نهایی و اعلام می‌شود.

پندار سیستم

.

به گزارش مهر، قربان دانیالی ظهر امروز در یک نشست خبری با اعلام اینکه بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای و تخصصی فعالیت می کند، گفت: سرمایه پایه این بانک هم اکنون ۲۷ هزارمیلیارد ریال است.

.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: ۱۵ درصد تسهیلات بخش صنعت توسط این بانک پرداخت می شود. مجموع منابع بانک در حال حاضر حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال است که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته حدود ۹۰ درصد رشد داشته است.

.

دانیالی با اعلام میزان مصارف این بانک افزود: در مدت زمان ۱۰ ماه اول سال این میزان به ۱۳۱ هزار میلیارد ریال به رشد ۲۴ درصد رسیده، همچنین میزان تسهیلات پرداختی حدود ۱۳ هزارمیلیارد ریال بود که از این میزان ۸ هزار میلیارد ریال آن به سرمایه در گردش واحد ها اختصاص یافت.

.

وی بیان داشت: ۶.۹ میلیارد دلار قرارداد بین بانک و صندوق توسعه ملی وجود دارد که ۴۰۰ میلیون دلار به صورت ریالی و ۶.۵ میلیارد دلار به صورت ارزی است. در قالب تسهیلات ارزی بیش از ۲۹۰ طرح نهایی و مسدودی ارزی از بانک مرکزی اخذ شد.

.

دانیالی از اختصاص ۵۳۴۰ میلیارد ریال به این بانک از محل تکلیف قانون بودجه به بانکها برای پرداخت ۳ درصد سپرده به بانک صنعت و معدن و  کشاورزی سخن گفت و افزود: ۴۰۰ میلیون دلار قرار داد صندوق توسعه و بانک در قالب پرونده های ریالی بررسی  نهایی شد.

.

این مقام مسئول بانکی از سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی درحوزه پتروشیمی خبر داد و گفت: سرمایه گذاری ۲۰۰میلیون یورویی برای نیروگاه کهنوج، احداث نیروگاه در غرب مازندران و نیروگاه آذرخش گلستان انجام شد.

.

وی با اعلام اینکه ۳۳ درصد طرح های فولادی کشور، ۲۱ درصد طرح های برق و ۵۸ درصد طرح های تولید کاشی در این بانک تامین مالی می شود، گفت: به صورت کلی ۱۹ نیروگاه بزرگ، ۵۵ طرح پتروشیمی، ۶۰ طرح فولادی و ۵۰۰میلیون یورو سرمایه گذاری انجام می شود.

.

دانیالی میزان مطالبات معوقه ای بانک را ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه از این میزان بیش از ۴۰۰میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است، گفت: از امروز تا ۲۵ اسفند هر واحد صنعتی و تولیدی تکلیف بدهی های خودرا مشخص کند و بپردازد یک جا کل جرائم آن شامل بخشودگی می شود و اگر بدهی ها را تعیین تکلیف کند بخش دیگر جرائم منوط به ایفای تعهدات می شود.

.

وی با اشاره به اینکه طبق قراردادها تسهیلات ارزی باید به صورت ارزی نیز با بانکها تسویه شوند، گفت: در این رابطه امکان تسویه تسهیلات ارزی مربوط به برخی بدهکاران بر اساس ارز مبادله ای و به صورت ریالی امکان پذیر شد.

.

دانیالی همچنین از برنامه ریزی بانکها برای تعیین نحوه اقساط ارزی مشتریان خبر داد و گفت: در این زمینه به زودی تصمیم گیری و اعلام می شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.