نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص بورس به نیمه کانال ۳۶هزار واحدی بازگشت.

0 574

حسابداراپ

شاخص بورس با ادامه روند نزولی و افت ۱۲۰ واحدی مواجه شد و به نیمه کانال ۳۶ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، فعالان بازار سهام که از نهم دی ماه به این سو با تلاطمات متغیرهای اصلی و تغییر چهره اساسی بورس دست و پنچه نرم کرده و با حاشیه ها و مسائل متعدد و گاه ریسک های جدیدی مواجه شده اند،‌امروز هم دست خالی برگشتند.

.

براساس این گزارش،این اوضاع ناشی ازعواملی چون توقف نماد شرکت های جلودار و عدم بازگشایی نماد شرکت مطرحی چون پالایشگاه بندرعباس،گزارش عملکرد ضعیف ۹ ماهه اکثرشرکت ها، رونق مقطعی بازارهای ارز و مسکن،ادامه ابهام اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها،تعیین ضوابطی جدید برای چگونگی مصرف ارزهای حاصله شرکت های پتروشیمی و سایر شرکت های صادرکننده، اعلام غیر شرعی بودن معاملات اعتباری،برنامه عرضه اولیه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بهمن ، برکناری مدیرعامل شستا و سایر عوامل بوده و منجر به تکرار منفی ترین روز تاریخ شاخص و عدم خروج بازار از بحران کاهش قیمت ها شده است.

.

پندار سیستم

این وضعیت هر چند روز قبل از تعطیلی ،‌یعنی دوشنبه مقداری بهبود یافت اما به دلیل عدم انتشار اخبار مثبت و تداوم شرایط انتظار برای اثر فعالان حقوقی و حقیقی ، امروز هم روند نزولی قیمت سهام اغلب شرکت های بزرگ و موثر بر دماسنج بازار سهام تکرار شد.

.

به این ترتیب در روزی که نماد نفت و گاز پارسیان بعد از توقف در روز دوشنبه  جاری باز شد و سهام صندوق بازنشستگی ۳.۵ درصد افزایش یافت،کاهش قیمت و اثر منفی ۳۱ واحدی آن به همراه نقش منفی ۱۶ تا ۱۰ واحدی شرکت های سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی شیراز، فولاد مبارکه ، پتروشیمی شازند اراک و فولاد آلیاژی ایران موجب شد تا شاخص بورس در پایان معاملات با افت ۱۲۰ واحدی به نیمه کانال ۳۶ هزار واحدی برسد و به رقم ۳۶ هزار و ۵۵۴ واحدی عقب نشینی کند.

.

علاوه بر این، ارزش روز بازار سهام هم با حدود ۲۰۰۰میلیارد تومان افت به ۱۶۵ هزار میلیارد تومان رسید و حجم معاملات باز هم کاهش یافت و به داد وستد ۷۳.۵ میلیارد تومانی بیش از ۱۷۲ میلیون سهم منتهی شد.

.

این درحالی است که از کل ارزش معاملات امروز ، بیش از ۲۵.۶ میلیارد تومان به معاملات سهام سه شرکت پتروشیمی پردیس ،‌بانک انصار و نفت و گاز پارسیان به ترتیب با ۱۲.۵ ، ۷.۳ و ۵.۸ میلیارد تومان تعلق داشت.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.