- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سوالی از حسابرسان

یک موسسه حسابرسی معتبر صورت‌های مالی شرکت آلفا را برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۸۹ حسابرسی و در این رابطه نیز نامه مدیریت همراه با پیشنهادات اصلاحی به مدیریت شرکت آلفا تقدیم کرده است. در نامه مدیریت يادشده، حسابرس از مسوولان شرکت آلفا خواسته است که در رابطه با هر یک از نکات اين نامه پاسخ دهند که چه اقداماتی را به‌عمل آورده‌اند و آیا اشکالات موجود را رفع كرده‌اند یا خیر؟

.

موسسه حسابرسی يادشده در حسابرسی صورت‌هاي مالی شرکت آلفا برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰، متوجه شده که بيشتر نقاط ضعف کنترل‌های داخلی که در سال مالی قبل طی نامه مدیریت به مسوولان شرکت آلفا گزارش كرده است، بر طرف نشده و پاسخی نیز در این رابطه به نامه مدیریت آن موسسه نداده‌اند. به‌نظر شما خواننده گرامی، موسسه يادشده باید کدامیک از اقدامات زیر را به‌عمل آورد؟ لطفا توضیحات کامل ارائه دهید:

.

۱- مطلب يادشده را به صورت بند شرط در گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰ درج كند.

.
۲- مطلب يادشده را به عنوان بند تاکید بر مطلب خاص در گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰، بعد از بند اظهار نظر درج كند.

.
۳- مطلب يادشده را به عنوان «سایر بندهای توضیحی» در گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۰، بعد از بند اظهار نظر درج كند.

.
۴- هر اقدام دیگری که به نظر شما صحیح و ضروری به‌نظر می‌رسد و در بندهای ۱ الی ۳ فوق قید نشده است.

.
گارو هوانسیان‌فر – عضو پیوسته انجمن حسابداران خبره حسابداری مدیریت انگلستان – حسابداران خبره حسابداری مدیریت جهانی

منبع : دنیای اقتصاد

.