نرم افزارحسابداری صدگان

ریزش نزولی ارقام شاخص بورس در سه روز

0 620

حسابداراپ

با این شرایط فشار فروش سهام شرکت های حاضر در گروه های فلزی ، معدنی ، پالایشگاهی و پتروشیمی و تک سهم های بزرگی چون مخابرات زمینه ساز ریزش ارقام شاخص شد.

.

با افت ۳۴۲ واحدی امروز شاخص، بورس بازهم روی خوشی به فعالان نشان نداد تا با ریزش۱۰۵۷ واحدی شاخص درسه روز ،نگرانی سرمایه گذاران از آینده شرکت ها تکرار شود.

.
به گزارش فارس، تغییر جهت نمودار شاخص و سایر متغیرهای اصلی معاملات بازار سهام که از ۹ دی با توقف ناگهانی ۶ شرکت جلودار بورس و فرابورس و ابلاغ دستورالعمل خرید اعتباری و سپس سایر عوامل برون سازمانی شروع شده ، امروز هم تکرار و با افزایش نگرانی سرمایه گذاران از آینده شرکت ها همراه شد.
.

براساس این گزارش، درحالی قول دو هفته پیش رئیس سازمان بورس برای بازگشایی نماد شرکت‌های جلودار امروز هم عملی نشد و مسئولان سازمان هم در مورد پالایشگاه های بندرعباس و تبریز و پتروشیمی های شیراز و کرمانشاه اطلاع رسانی نکرده‌اند که عدم ارایه گزارش عملکرد ۹ ماهه مناسب اغلب شرکت های بزرگ و موضوع مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، اعلام بازنشستگی رئیس کل بانک مرکزی و توجه برخی بورس بازان به بازار مسکن و سایر موارد،همگی دست به دست هم داده اند تا اوضاع بورس ناخوشایند باشد.
.

پندار سیستم

در کنار این موارد حاشیه های مجمع دیروز پتروشیمی پردیس درمورد تقسیم سود سالانه و لغو مجمع فوق العاده به دلیل بروز اختلاف نظر بین مسئولان این شرکت با سازمان بورس،موجب ادامه کاهش قیمت سهام سهامداران عمده این شرکت یعنی نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری غدیر شد.
.

به همین دلیل هرچند در آغاز معاملات امروز بازار سهام ، با رشد اندک و ۱۱ واحدی شاخص نشانه های کوچکی از بهبود اوضاع به چشم خورد، اما مسائل اعلام شده فوق و عدم انتشار اخباری خوش و مثبت برای بازارسرمایه، مانع از ادامه سیر صعودی شاخص شدند.
با این شرایط فشار فروش سهام شرکت های حاضر در گروه های فلزی ، معدنی ، پالایشگاهی و پتروشیمی و تک سهم های بزرگی چون مخابرات زمینه ساز ریزش ارقام شاخص شد.
.

با این اوضاع اثر منفی ۶۹ تا ۱۳ واحدی شرکت های ملی مس، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو، مخابرات ، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی خارک موجب شد، تا دماسنج بازار سهام در پایان معاملات با ریزش ۳۴۲ واحد دیگر به رقم ۳۷ هزار و ۲۸۵ واحدی برسد و در آستانه نزولی دیگر به کانال منفی ۳۶ هزار واحدی قرار گیرد.

.
با این اوصاف بود که امروز هم بورس روی خوشی به فعالان نشان نداد و با سقوط هزار و ۵۷ واحدی درسه روز کاری ، موجب تکرار نگرانی های سرمایه گذاران عمدتا” حقیقی و تازه وارد شد.
.

در کنار افت این متغیر مهم ، ارزش روز بازار سهام هم به ۱۶۸.۸ هزار میلیارد تومان نزول کرد و از حجم معاملات روزانه بازهم کاسته شد.به طوریکه برخلاف روزهای منفی گذشته که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان دادو ستد می‌شد.

.
امروز ۲۱۸ میلیون سهم به ارزش۶۷.۴ میلیارد تومان معامله شد که در آن بیشترین حجم معاملات به سه شرکت فولادمبارکه، نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیر با بیش از ۶.۷ ، ۶.۶ و ۵.۸ میلیارد تومان تعلق داشت.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.