نرم افزارحسابداری صدگان

روی خوش بورس با افزایش ۲۴۶ واحدی شاخص

0 668

حسابداراپ

 با بهبود وضعیت سهام اغلب شرکت‌های بزرگ و افزایش۲۴۶ واحدی شاخص، چهره بورس بعد از سه روز کاری و افت ۸۵۳ واحدی خوش وخندان شد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، بورس اوراق بهادار در شرایطی طی یک ماه اخیر با تلاطم متغیرهای اصلی و گاه سردرگمی و کاهش تعداد خریداران همراه شده که در آغاز اولین روز کاری هفته جاری، روی خوش خود را به سرمایه گذاران نشان داد تا شاید در روزهای آینده قادر به جبران روند نزولی قیمت ها و شاخص باشد.

.

براساس این گزارش،در جریان معاملات امروز(ديروز) بازارسهام ،اکثر کارگزاران و سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی پیگیر اخبار و مسائل اقتصادی مربوط به نوسان ارز و طلا ، اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها ،تغییر و تحولات مدیریتی و تصمیم گیری ها، زمان ارایه بودجه ۹۲ دولت ،قیمت های جهانی،مصوبه هیئت وزیران در مورد افزایش قیمت خودرو، زمان عرضه اولیه ۵ درصد سهام هلدینگ خلیج فارس و سایر مسائل خرد و کلان بودند.

.

پندار سیستم

در این روز در شرایطی اتفاق خاص و موثر و تازه ایی رخ نداد که با رشد نرخ ارز و محصولات خودوریی از یک سو و رسیدن قیمت سهام اکثر شرکت های ارزنده به قیمت های جذاب از سویی دیگر،اکثر سرمایه گذاران با امید به بهبود اوضاع در روزهای آینده اقدام به خرید سهام شرکت های آینده دار کردند. این جو روانی مثبت موجب تشکیل صف های خرید برای برخی شرکت ها و افزایش قیمت ها شد تا موتور سایر سرمایه گذاران روشن شده و فضای عمومی بازار از سردرگمی روزهای آغازین هفته خارج شود.

.

با این جریان و با تکذیب شایعه عرضه اولیه ۵ درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در چهارشنبه جاری و لغو مجمع امروز این شرکت مشمول اصل ۴۴ و همچنین انجام معامله بلوک ۱۶.۶۷ درصدی سرمایه گذاری غدیر (که به ارزش ۱.۴ هزار میلیارد تومان توسط صندوق بازنشستگی بانک ها خریداری شد)، روند رو به رشد بهای سهام اغلب شرکت موجب شد تا شاخص بورس بعد از سه روز کاری و از دست دادن ۸۵۳ واحد، افزایش یابد.

.

به این ترتیب با اثر مثبت ۱۰۲ واحدی بزرگترین شرکت بورس (از لحاظ ارزش روز بازار) و موثرترین سهم بر شاخص یعنی ملی مس و همچنین نقش ۲۹ تا ۷ واحدی شرکت های سرمایه گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات، مپنا، فولادهای خراسان و خوزستان،گل گهر، فولاد مبارکه و بانک ملت، دماسنج بازار سهام با ۲۴۶ واحد افزایش به ۳۶ هزار و ۸۰۱ واحد رسید تا شاید طی یکی دو روز آینده قادر به بازپس گیری کانال ۳۷ هزار واحدی شود.

.

علاوه بر رشد شاخص بورس، حجم معاملات اندکی بهتر شد و با داد و ستد ۸۸.۸ میلیارد تومانی بیش از ۲۷۳ میلیون سهم همراه شد. در این حجم از جابجایی ها سه شرکت سرمایه گذاری شاهد، گل گهر . بانک انصار با ارزش معامله ۱۲.۱ ، ۸.۳ و ۷.۹ میلیارد تومانی درصدر سایر شرکت ها ایستادند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.