- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

رشد ۴۰ درصدی مالیات ارزش افزوده فصل پاییز

 معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از رشد ۴۰درصدی وصول مالیات بر ارزش افزوده فصل پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

.

علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده پائیز امسال افزود: تا آخرین روز ثبت‌نام برای ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده عملکرد فصل پاییز سال جاری که در ۱۶ دی ماه  ۹۱ بود ۳۳۲ هزار مؤدی اظهارنامه ارائه کرده بودند که از این تعداد ۱۴۱ هزار اشخاص حقوقی و ۱۹۱ هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی و مشاغل بوده است.

.

معاون معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: کل اظهارنامه‌های عملکرد پاییز ۹۱ مالیات بر ارزش افزوده نسبت به دوره قبل یعنی تابستان سال جاری از رشدی معادل ۲ درصد و نسبت به پاییز سال قبل ۱۹ درصد از نظر تعداد رشد داشته است.

.

وی افزود: از نظر رقم ارزش اظهارنامه‌ها نسبت به دوره مشابه تابستان سال جاری ۴ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل یعنی پاییز ۹۰ رشد ۳۳ درصدی داشته است.

.

طاری‌بخش با بیان اینکه روند افزایش اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده قابل توجه است، گفت: وصولی مالیات بر ارزش افزوده تا پایان ۳۰ آذر ۹۱ نسبت به ۹ ماه سال قبل از رشد ۴۰ درصدی و نسبت به اهداف تعیین شده ۹ دوازدهم سال جاری ۱۰۱ درصد تحقق یافته است.

.

طاری‌بخش تأکید کرد: از نظر قانون، ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در مهلت اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی معتبر است و بنابراین مؤدیان مالیاتی توجه داشته باشند که ارائه اظهارنامه خارج از موعد مقرر، به معنای عدم ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است و مشمول جریمه و همچنین عدم برخورداری از تسهیلات قانونی است.

.

طاری‌بخش تأکید کرد: پرداخت‌کنندگان مالیات دقت کنند که در مهلت مقرر قانونی نسبت به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خود به صورت الکترونیکی اقدام کنند، تا مشمول جریمه عدم ارائه اظهارنامه نشوند.

.

وی در مورد اینکه ممکن است برخی از مؤدیان مالیاتی اظهارنامه‌های خود را دیرتر به پست تحویل داده باشند، گفت: اکثر اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

.

طاری بخش گفت: با توجه به اینکه ظرفیت دریافت اظهارنامه الکترونیکی تا ۵۰ هزار اظهارنامه در روز پیش‌بینی شده است، بنابراین ۱۵ روز قانونی از اول ماه تا پانزدهم ماه فصل جدید فرصت کافی برای اظهارنامه وجود دارد، یعنی حدود ۳۳۲ هزار اظهارنامه در ۵ شش روز اول قابل ارائه و دریافت به صورت الکترونیکی است.

.