نرم افزارحسابداری صدگان

دلایل کاهش شاخص بورس در روزهای اخیر/ تاثیرات فاز دوم هدفمندی بر بورس

0 627

حسابداراپ

يک کارشناس بازار سرمایه با اعلام دلایل کاهش شاخص بورس در روزهای اخیر، گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آثار خود را بر بازار سرمایه خواهد گذاشت.

.

فریدون زارعی درگفتگو با مهر در مورد دلایل کاهش شاخص کل بورس در روزهای اخیر گفت: دلایل اقتصادی و سیاسی برای کاهش شاخص بورس مطرح است.

.

وی، اجرا یا عدم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر دلایل تاثیر گذار بر شاخص ذکرکرد و افزود: اجرای هدفمندی یارانه‌ها با توجه به ابعاد مختلف آن، آثاری بر بازار سرمایه خواهد گذاشت بر این اساس، خریداران در مواجه با هر ابهامی که دربازار ایجاد می شود، نسبت به خرید دست نگاه می دارند بنابراین تعداد فروشندگان سهام نسبت به خریداران افزایش پیدا می کند.

پندار سیستم

.

به گفته زارعی، در حال حاضر بازار منتظر عرضه های اولیه جدید است، در غیر این صورت نقدینگی به تبع آن از بازار خارج می شود. وی تصریح کرد: بسته شدن نمادها و تصمیم گیری فعالان بازار موثر است، در عین حال گزارشات عملکرد ۹ ماهه شرکتهای بورسی چندان انتظارات بازار را بر آورده نکرد.

.

زارعی با اشاره به افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها، گفت: با توجه به ابهاماتی که برای تهیه خوراک پتروشیمی ها با نرخ دلار مبادلاتی و آزاد وجود دارد، شرکتهای پتروشیمی حاضر دربورس را دچار سردرگمی کرد.

.

وی اضافه کرد: تلقی شرکتهای حاضر در بورس برای بالا نگرفتن سود تقسیمی باعث شد که ذهنیت بازار تحت تاثیر قرار گیرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.