- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

درجا زدن‌های شاخص بورس تکرار شد.

ادامه روزهای بی خبری و عدم بازگشایی نماد شرکت جلوداری چون پالایشگاه بندرعباس منجر شد، تا شاخص بورس برای سومین روز کاری متوالی درجا زده و حرفی برای گفتن نداشته باشد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مانند چند روز گذشته اتفاق خاصی در دویست و نوزدهمین روز کاری بورس در سال جاری رخ نداد، تا سرمایه‌گذاران و کارگزاران باز هم با نوعی رخوت و سردرگمی و انتظار مواجه شوند.

.

براساس این گزارش، شاخص بورس بعد از افزایش ۲۴۵ واحدی و ثبت بالاترین رقم ممکن در سه شنبه پیش یعنی ۳۸ هزار و ۶۴۰ واحد، این روزها به دلایل دورن و برون سازمانی نتوانسته به سیر صعودی خود ادامه دهد و به دلیل عدم وجود اخباری مثبت به درجا زدن های خود ادامه داد.

.

به این ترتیب تحت تاثیر مسائلی چون عدم ارایه بودجه ۹۲ تداوم ابهام اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه‌ها ، مذاکرات هسته‌ای ، در پیش رو بودن گزارش های مربوط به بودجه سال آینده شرکت‌ها، ادامه توقف نماد شرکت جلوداری چون پالایشگاه بندرعباس و عدم اطلاع رسانی سازمان بورس در این مورد ،تاخیر در عرضه اولیه ۵ درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و غیره ،شاخص بورس برای سومین روز کاری درجا زد و امروز هم حرفی برای گفتن نداشت.

.

به طوری که این متغیر که در دو روز کاری پیش با کاهش و افزایش ۲۸ و ۴۳ ثبت شده بود، در پایان معاملات به ۵۵ واحد رشد بسنده کرد و در رقم ۳۸ هزار و ۷۱۱ واحدی ایستاد که تا همچنان در بالاترین ارقام ممکن سیر کند.

.

این اتفاق دربرابر اثر منفی ۳۹ تا ۷ واحدی شرکت‌های ملی مس، نفت وگاز پارسیان، گل گهر، پتروشیمی پردیس و مپنا از یک طرف و نقش مثبت ۶۴ تا ۷ واحدی پالایشگاه اصفهان، فولادمبارکه، توسعه معادن و فلزات، مارگارین و حفاری شمال از طرفی دیگر رخ داد.

.

در این میان و در شرایطی قیمت کمتر از ۱۰۰ تومانی سهام ایران خودرو برای دومین روز متوالی تکرار شد که آمار معاملات با داد و ستد ۱۳۶ میلیارد تومانی بیش از ۲۳۳ میلیون سهم همراه شد که ازاین حجم ۴۸.۶ ، ۷.۹ و ۶.۸ میلیارد تومان به سه شرکت پالایشگاه اصفهان، توسعه معادن و فلزات و چادرملو اختصاص داشت که به تنهایی بیش از ۶۳.۳ میلیارد تومان از کل معاملات را بنام خود کردند.

.