- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دانشگاهیان در قراردادهای پژوهشی تنها یک بار مالیات می‌دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تاکنون قرار دادهای پژوهشی منعقد شده بین دانشگاه مشمول مالیات‌های مکرر می‌شد، گفت: اعضای کمیسیون به روش اخذ مالیات مکرر انتقاد داشتند لذا قرار شد مالیات از قرار دادهای پژوهشی تنها یک بار اخذ شود و دانشگاهیان و مسئولان مرتبط این امر مشمول مالیات‌های مکرر قرار نگیرد.

.

رضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد دستور کار امروز سه‌شنبه(۲۴ بهمن) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان از مسایلی بود که امروز در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی تعهدات اجرایی دولت در راه‌اندازی صندوق نوآوری شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان از دیگر موضوعاتی بود که اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به آن پرداختند.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه معاون پژوهشی وزیر علوم به جای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه حضور پیدا کردند، تصریح کرد: جلسه امروز با حضور مسئولان اداره امور اقتصاد دارایی و معاونت پژوهشی وزارت علوم برگزار شد.

.

وی عنوان کرد: تاکنون قراردادهای پژوهشی منعقد شده بین دانشگاه  مشمول مالیات های مکرر می‌شد و همین امر باعث شده بود حجم زیادی از بودجه در مسیر اصلی تحقیقات استفاده نشود.

.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: اعضای کمیسیون به روش اخذ مالیات مکرر انتقاد داشتند لذا قرار شد مالیات از قرار دادهای پژوهشی تنها یک بار اخذ شود و دانشگاهیان و مسئولان مرتبط این امر مشمول مالیات‌های مکرر قرار نگیرد.

.