- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حذف ۴صفر ،ارزش پول ملی راتقویت نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حذف صفر از پول ملی را در کنترل تورم بی اثر توصیف و تصریح کرد:ارزش پول ملی با حذف شدن صفرهای اسکناس ها تقویت نمی شود.

.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: تورم مقوله ای است که ریشه های آن مشخص است و تنها باید بر مدیریت اقتصادی که اعمال شده است توجه کرد تا دلیل تورم را دریافت.

.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:حذف صفر از پول ملی تنها اثر روانی دارد و درهزینه های چاپ و اسکناس صرفه جویی می کند و از این اقدام از نگاه اقتصادی نمی تواند تاثیری در کنترل و یا کاهش تورم داشته باشد.

.

موسوی لارگانی کنترل نقدینگی را از مهم ترین راهکارهای علمی و منطقی برای کنترل تورم توصیف و تصریح کرد:تورم بدون کنترل ، حمایت از تولید و توجه به بهبود فضای کسب و کار کاهش پیدا نمی کند و برای کنترل تورم باید واقع بینانه به وضعیت اقتصادی نگاه کرد.

.

وی ادامه داد: مسئله ای که امروز مورد نگرانی است ارزش پول ملی کشور است که به میزان دو سوم نزول پیدا کرده است و تورم موجود نیز در این خصوص تاثیر زیادی داشته است.

.

موسوی لارگانی در این خصوص تاکید کرد:اقداماتی که از جانب دولت برای کنترل تورم صورت می گیرد کافی نیست و برای کنترل این شاخص خطرناک باید رویکردهای اقتصادی دولت تصحیح شود.

.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد:حفظ ارزش پول ملی کارکردی است که باید از طریق مجموعه ای از سیاست های اقتصادی پیگیری شود و تنها با اعمال یک مورد حذف صفر از پول ملی هیچ تغییری در این شاخص محقق نمی شود.

.

حذف صفر از پول ملی مرهم زخم تورم نیست.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که کنترل تورم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیازمند توجه به تولید و کنترل نقدینگی است، افزود:حذف صفر از پول ملی مرهم زخم تورم نیست.

.

قاسم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: حذف صفر از پول ملی راهکاری است که از طریق آن در هزینه های چاپ اسکناس صرفه جویی شده و تا اندازه‌ای بار روانی تورم در جامعه کنترل می شودو در این خصوص لازم است که لایحه به مجلس ارائه شده و این مسئله توسط مجلس تصویب شود.

.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:تورم به طور کلی با حذف صفر از بین نمی رود چرا که ریشه تورم در کشور تعداد صفرهای روی اسکناس نیست و برای رفع این مشکل باید آسیب شناسی دقیق اقتصادی را مد نظر قرار داد.

.

عزیزی در تشریح این مسئله تصریح کرد:کاهش تورم از طریق کنترل نقدینگی و توجه به تولید است و اگر سایر فاکتورها در کنار حذف صفر از پول ملی ‌رعایت شود وضعیت تورم در جامعه قابل کنترل خواهد بود.

 .

وی تشریح کرد: توزیع یارانه نقدی باید بر اساس یک نظام منطقی باشد تا نقدینگی موجود در جامعه کنترل شود و این مسئله به نفع مردم است.

.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس‌هم چنین تاکید کرد:برای کنترل تورم و بهبود وضعیت بحرانی این شاخص باید تولید را بیش ازپیش مورد حمایت و توجه قرار داد و بدون این اقدامات در صورتی که تنها صفر از پول ملی حذف شود، مرهمی بر زخم تورم نمی گذاریم.

.