نرم افزارحسابداری صدگان

حذف و ادغام برخي گمركات از ماه آينده

0 559

حسابداراپ

پندار سیستم

رئيس كل گمرك ايران، با اعلام اينكه در قالب طرح آمايش سرزميني برخي گمركات در ماه آينده حذف و برخي ادغام خواهند شد، گفت: در قالب برنامه پنجم توسعه، ۳۰ درصد از گمركات كم فعال حذف خواهند شد.
.
به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، عباس معمارنژاد با اعلام اينكه امروز مديريت بر مبناي اطلاعات امكان‌پذير است و بدون آن حصول موفقيت غيرممكن خواهد بود، گفت: مديران بايد براساس اطلاعات حركت كنند و اين اطلاعات است كه ارزش مديران را بالا مي‌برد و به آنها قدرت مي‌دهد. رئيس كل گمرك ايران، از اجراي مرحله دوم طرح آمايش سرزميني گمرك در ماه آينده خبر داد و اظهارداشت: با اجراي اين طرح برخي از گمركات در يكديگر ادغام و برخي حذف خواهند شد.
.
معمارنژاد افزود: براساس برنامه پنجم توسعه، گمرك مكلف است تا پايان سال سوم اين برنامه به ميزان ۳۰ درصد از تعداد گمركات كم فعال بكاهد. وي با اشاره به تأسيس و راه‌اندازي ۵۰ منطقه ويژه در كشور، گفت: در هر جا كه گمرك نزديك اين مناطق ويژه باشد به داخل منطقه منتقل خواهد شد. رئيس كل گمرك ايران، افزود: افزايش بيش‌اظهاري از سوي برخي از فعالان تجاري به دليل مسائل ارزي از مباحثي است كه مديران گمركات بايد مراقب آن باشند و در خصوص صادرات نيز تلاش كنند تا تصميمات متخذه ظرف ۲ ماه اجرايي شود.
.
معمارنژاد دقت در بحث تعرفه‌ها، ترانزيت داخلي و مخازن سوخت در برخي از گمركات را به مديران اجرايي يادآور شد و بر لزوم تعيين جرايم براي تخلفات گمركي متناسب نوع تخلف تأكيد كرد. وي در ادامه با اشاره به محدوديت‌ها و مشكلات مالي و اعتباري، خواهان استفاده بهينه از نيروي انساني و توزيع متناسب آن در سطح گمركات كشور شد و افزود: با توجه به افزايش حجم فعاليت‌ها و مسئوليت‌هاي گمرك، در صورتي كه از نيروهاي موجود به نحو مطلوب و بهينه استفاده شود بسياري از مشكلات برطرف خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.