- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تنها ۱۰ درصد نیروهای خدماتی با پایان قرارداد جابه‌جا می‌شوند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی کشور پرداخت حقوق و دستمزد کم به نیروهای شرکتی را به دلیل مصوبه هیات دولت مبنی بر ارائه فیش حقوقی غیرممکن دانست و گفت: تنها ۱۰ درصد نیروهای خدماتی با اتمام قراردادشان جابه‌جا می شوند.

.

محمد انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا‌ با بیان اینکه نیروهای خدماتی در صورت اتمام قرارداد بیکار نمی مانند و بلافاصله در جای دیگر مشغول به کار می‌شوند، افزود: در حال حاضر نیروهای خدماتی در بسیاری از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، فرودگاه‌ها و راه‌آهن مشغول به کارند، ممکن است کارفرمای آنها عوض شده باشد اما این نیروها تنها جابه جا می شوند و بیکار نمی‌مانند.

.

وی درباره به کارگیری مجدد نیروهای خدمتی پس از اتمام قراردادشان، اظهارکرد: اگر نیروی خدماتی برای نظافت در یک سازمان یا دستگاه به کار گرفته شده باشد با به پایان رسیدن قرارداد کاری مشکلی برای او به وجود نمی‌آید زیرا آن دستگاه برای نظافت بازهم به نیروی خدماتی نیاز دارد بنابر این هر نیروی دیگری بیاید و قرارداد ببندد او بیکار نمی ماند و با رفتنش نیروی دیگری جایش را می گیرد.

.

به گفته انتظامی تنها ۱۰ درصد نیروهای خدماتی با پایان قرارداد جابه‌جا می‌شوند و ۹۰ درصد دیگر همچنان زیرنظر کارفرما مشغول کار هستند.

.

وی درباره میزان حقوق نیروهای خدماتی و پرداخت دستمزدهای کم گفت: کارفرما نمی تواند چنین کاری انجام بدهد چون طبق مصوبه دولت باید به همه نیروهای شرکتی فیش حقوقی داده شود.

.

رییس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارفرمایان شرکت‌های خدماتی و پشتیبانی کشور در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا آن دسته از نیروهای شرکتی که قرارداد مستقیم با کارفرما دارند از وضعیت خود راضی هستند ولی آنهایی که با واسطه قرارداد می بندند ناراضی؟ با رد وجود چنین موضوعی گفت: وقتی با کارفرمایی قرارداد می بندیم مبلغی را می گیریم و طبق نظر شورای عالی کار به کارگر حقوق می دهیم در حقیقت کارفرما آنالیز حقوق و عیدی و سنوات کارگر هرچه که باشد در اختیار دارد.

.

وی افزود: ممکن است کارفرمای دولتی این کار را انجام بدهد و حق و حقوق کارگر را ندهد ولی ما چنین کاری نمی توانیم بکنیم حتی ما به کارگر جمعه کاری و حق روز تعطیل می دهیم در حالی که کارفرمای دولتی می گوید نیروی کار باید ۸ ساعت کار کند.

.