نرم افزارحسابداری صدگان

بزرگترین واگذاری اصل ۴۴ به‌زودی کلید می‌خورد.

0 642

حسابداراپ

عضو هیئت عالی واگذاری از قطعی شدن واگذاری ۵ درصد سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین واگذاری اصل ۴۴ قانون اساسی ( مجموع ارزش هلدینگ ۲۰ هزار میلیارد تومان) خبر داد و گفت: امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیز در این واگذاری وجود دارد.

.

داریوش پاک بین در گفتگو با مهر از برنامه ریزی هیئت عالی واگذاری برای انجام یکی از بزرگترین واگذاری‌های چند سال اخیر در کشور خبر داد و گفت: واگذاری هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین واگذاری و حتی بزرگتر از واگذاری مخابرات، برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

.

عضو هیئت عالی واگذاری، اظهار داشت: در آینده نزدیک ۵ درصد این هلدینگ بزرگ پتروشیمی برای قیمت گذاری در بورس عرضه خواهد شد.

.

پاک بین با اشاره به اینکه به مردم، شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری و تعاونی ها پیشنهاد می کنم سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را خریداری کنند، افزود: مجموع ارزش این هلدینگ بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش خواهد داشت.

.

وی با تاکید بر درآمد بسیار بالای این هلدینگ، ادامه داد: همه سرمایه گذاران داخلی و حتی سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند در این فراخوان برای واگذاری ۵ درصد سهام آن مشارکت داشته باشند.

.

پندار سیستم

عضو هیئت عالی واگذاری خاطر نشان کرد: پس از واگذاری ۵ درصد اولیه سهام هلدینگ خلیج فارس، در قالب بلوک‌های مشخص سهام این هلدینگ بزرگ را به مردم ارائه خواهیم کرد.

.

به گفته پاک بین، یکی از پشتوانه های خوب این هلدینگ این است که ۴۰ درصد آن به مجموعه سهام عدالت مربوط می شود که حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه آن می شود که می تواند برای تقویت حضور مردم در عرصه اقتصاد، مهم ارزیابی شود.

.

به گزارش مهر، هلدینگ خلیج فارس شامل سهام ۱۳ شرکت پتروشیمی و دو شرکت تاسیسات آب، برق و بخار(یوتیلیتی) است. پتروشیمی خلیج فارس نخستین هلدینگ تخصصی صنعت پتروشیمی است که دارای زیرمجموعه هایی از این صنعت است .

.

از مجموع شرکت های زیرمجموعه ۷ شرکت تولیدی، ۲شرکت تامین کننده یولیتینی و مابقی بازرگانی و خدماتی هستند. سرمایه این شرکت ۲هزار و۴۸۰ میلیارد تومان است و در فهرست شرکت های بازار دوم بورس پذیرفته شده است.

.

این هلدینگ از لحاظ ارزش روز بازار ، بزرگترین شرکت مشمول اصل ۴۴ محسوب می شود، این هلدینگ پس از مخابرات با توجه به سرمایه اسمی ، بزرگترین شرکت بورسی است و همچنین این مجموعه، ۴۵ درصد سهام شرکت تخصصی بازرگانی پتروشیمی را برای فروش و صادرات محصولات خود در اختیار دارد.

.

منطقه فعالیت این هلدینگ مناطق ماهشهر، عسلویه و تهران است. برخی از شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس به عنوان مثال پتروشیمی پارس شرکت های فرعی و وابسته دارند به طوری که این شرکت مالکیت ۵۰ درصدی سهام پتروشیمی آریاساسول را در اختیار دارد. بنابراین زیرمجموعه غیر مستقیم این هلدینگ بیشتر از ۱۵ شرکت پتروشیمی خواهد بود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.