- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بررسی ۳ سناریو برای درآمدهای مالیاتی ۹۲

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تصویب اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم لازمه شکل‌گیری سیستم اطلاعات مؤدیان است، از بررسی ۳ سناریو برای پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده کشور خبر داد.

.

علی عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا» در مورد برخی اظهارات مبنی بر اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بدون وجود سیستم اطلاعات مؤدیان قابل اجرا نیست،‌ اظهار داشت: لازمه شکل‌گیری سیستم اطلاعات مؤدیان مالیاتی تصویب اصلاحیه قانون است.

.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر نمایندگان مجلس دغدغه درآمدهای سال آینده را دارند باید در تصویب این لایحه سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه مجلس در فرصت پیش رو قانون را تصویب کند،‌ گفت: ما علاقه‌مند نیستیم مالیات که از مسائل حساس کشور است در تب و تاب مسائل کاری بماند.

.

عسکری ادامه داد: اگر مجلس یک کمیته کاری برای بررسی لایحه قانون مالیات‌ها تشکیل دهد، بررسی آن حداکثر ظرف یک ماه قابل نهایی شدن و تصویب است.

.

وی با اشاره به وجود سه سناریو برای پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آینده کشور گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با توجه به سناریوهای مختلف در حال بررسی موضوع است و هر سناریویی که به تصویب مجلس برسد، بر اساس آن عمل خواهد شد.

.