نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح قانون چک نهایی می‌شود/ نگرانی‌ از افزایش چک‌های بلامحل

0 758

حسابداراپ

 نماینده مجلس با اشاره به اینکه اصلاح قانون چک هم‌اکنون در جلسات کارگروه تحول اقتصادی در حال بررسی بوده و در مراحل نهایی قرار دارد، تأکید کرد: نگرانی‌ها‌ از روند روزافزون صدور چک‌های برگشتی افزایش یافته است.

.

ابراهیم کارخانه‌ نماینده مردم همدان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر که در جلسات با وزرای اقتصادی دولت نگرانی‌ها از افزایش چک‌های برگشتی اعلام شده است، اظهار داشت: در صورت اصلاح این قانون از میزان چک های بلامحل کاسته خواهد شد.

.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه در صورت اصلاح قانون چک، بنا به اعتبار و ضمانت افراد در بانک‌ها واگذاری دسته چک‌ انجام خواهد شد، گفت: هر چه سریع‌تر باید قانون چک با توجه به افزایش روزافزون چک‌های برگشتی اصلاح شود.

.

کارخانه تأکید کرد: با اصلاح قانون دسته‌ چک‌ها به صورت رنگی چاپ و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت، به طوریکه هر فرد بنا به میزان اعتبار و گردش حساب می‌تواند نسبت به صدور چک اقدام کند و در صورت کسر موجودی از دیگر حساب‌های این فرد در بانک‌ها چک قابل وصول خواهد بود.

.

به گزارش فارس بر اساس این اصلاحیه، همه بانک‌ها در مقابل حساب‌های دیگر صادر کننده چک مسوولیت تضامنی دارند و اگر فردی در یکی از بانک‌ها حساب شخصی داشته باشد ولی دسته چک را از بانک دیگری گرفته باشد بانکی که چک را وصول می‌کند می‌تواند از بانکی که شخص صادر کننده چک در آن حساب دارد برای پرداخت به میزان پرداختی پول برداشت کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.