نرم افزارحسابداری صدگان

استمهال بدهی، بخشودگی جرایم و معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی اجرا نشد.

0 839

حسابداراپ

رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکتهای صنعتی ایران گفت: استمهال بدهی، بخشودگی جرایم و معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی اجرایی نشد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فخرالله‌مولایی در یک نشست خبری در پاسخ به سوال فارس درخصوص دلیل تأخیر در ایجاد بانک و بیمه صنایع کوچک اظهار داشت: قرار بود برای تسهیل در امور اعتباری واحدهای صنعتی ، بانک و بیمه صنایع کوچک شکل گیرد اما فعلاً این تصمیم راکد مانده است.

.

وی ادامه داد: بدلیل اینکه امور مهمتری برای سازمان صنایع کوچک مطرح است ممکن است در ادامه مسیر موضوع بانک و بیمه صنایع کوچک عملیاتی شود.

.

وی در مورد اولویتهای مهمتر از ایجاد بانک و بیمه صنایع کوچک نیز گفت: باید تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم و زیر ساختهای مناسب‌تری برای واحدهای صنعتی ایجاد کنیم.

.

وی تصریح کرد: بحث بازار واحدهای صنعتی و نقدینگی باید برطرف شود، علاوه بر این بحث گشایش اسناد اعتباری برای واحدهای تولیدی نیز مد نظر است بهمین دلیل بعید است فعلاً بانک و بیمه صنایع کوچک اجرایی شود.

.

مولایی تأکید کرد: این موضوع تا زمانی که من در سازمان صنایع کوچک هستم،موضوع اجرایی نخواهد شد زیرا اولویت‌های دیگری را دستور کار داریم.

.

وی همچنین با اشاره به شکل‌گیری صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: قرار است این صندوق ضمانت حداقل ۵۰ درصد تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی را بر عهده بگیرد تا از این طریق واحدهای صنعتی که برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند بخشی از وثیقه مورد نیاز آنها از طریق ضمانت صندوق پوشش داده شود.

.

پندار سیستم

وی با تأکید بر لزوم افزایش اعتبار این صندوق گفت: دولت در هر استان سرمایه‌ای را در اختیار استانداران قرار می‌دهد تا این مبلغ در اختیار بانک‌های عامل قرار گیرد و چند برابر آن به شهرک‌های صنعتی تسهیلات پرداخت شود.

.

معاون وزیر صنعت همچنین با بیان اینکه ۷۵ درصد مشکل واحدهای صنعتی ناشی از کمبود نقدینگی است، اظهار داشت: این مسئله به بانکها مربوط می‌شود و علاوه بر این ماده ۱۵۸ برنامه پنجم در خصوص نهادهای خدمات رسان فعال در زمینه‌های مختلف مانند مخابرات، آسفالت و راه تا درب واحد صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی به طور کامل اجرایی نشده که باید دید دلیل این مسئله چیست.

.

وی ادامه داد: نهادهای خدمات رسان موظفند برخی خدمات را به شهرکهای صنعتی ارائه دهند ولی اینکار انجام نمی‌شود. به گفته وی ماده ۲۹ قانون بودجه سال ۹۰ نیز درمورد استمهال و بخشودگی جرایم واحدهای صنعتی اجرایی نمی‌شود و علاوه بر این معافیت‌های مالیاتی نیز در مورد شهرکهای صنعتی عملیاتی نشده است.

.

وی ادامه داد : برخی اراضی باید با قیمت منطقه‌ای در اختیار سازمان صنایع کوچک قرار گیرد تا با قیمت صنعتی به واحدهای تولیدی ارائه شوند، مسئول این داستان چه کسی است؟

.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت کشاورزی معتقد است اراضی ملی باید با قیمت کارشناسی در اختیار سازمان صنایع کوچک قرار گیرد که این مسئله به ضرر بخش تولید است.

.

مولایی تأکید کرد: عدم همکاری و هماهنگ نبودن نهادهای خدمات رسان باعث ایجاد مشکلات برای واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی شده است.

.

وی در پایان با اشاره به ایجاد ۹۱۱ شهرک صنعتی فعال در کشور گفت: در این شهرک‌ها ۳۰ هزار واحد صنعتی با اشتغال زایی ۶۲۰ هزار نفری ایجاد شده اند.

.

وی افزود: تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان آذر امسال به ۹۱۱ مورد و تعداد شهرکها و نواحی صنعتی درحال بهره‌برداری تا این زمان به ۶۸۹ مورد رسیده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.