نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز حرکت ارز در پی بروز فاز استراحتی در بورس

0 643

حسابداراپ

در فضای حاکم بر بورس اتفاقی به لحاظ بنیادین نیفتاده که بازار بدین صورت به آن واکنش منفی نشان دهد.این رفتار موجب شکل گیری روند استراحتی و اصلاحی مقطعی می شود، بدون آنکه در مباحث فاندامنتالی شرکت ها تغییری ایجاد گردد.

.

از دید بنیادین و تحلیلی، همچنان امکان رشد قیمت سهام و پتانسیل صعود شاخص های بورسی وجود دارد، هرچند عملکرد ۹ ماهه برخی شرکت ها هنوز اعلام نشده و به دلیل برخی موانع درونی و برون سازمانی برخی گزارش های عملکردی قدری محتاطانه بوده است.
.

این ارزیابی مدیر سرمایه گذاری بیمه اتکای ایرانیان از روند کنونی بازار سهام بود که در گفتگو با بورس نیوز عنوان شد.

.

جاویدی افزود: در فضای حاکم بر بورس اتفاقی به لحاظ بنیادین نیفتاده که بازار بدین صورت به آن واکنش منفی نشان دهد. هرچند اقبال سرمایه گذاران تحت تأثیر برخی شرایط جدید می تواند کاهش یابد و در این حالت مشکل اصلی تحت تأثیر کاهش تعداد بازیگران بورس بروز می کند.

.

وی در ادامه اظهار داشت: بخشی از بازیگران بازار سهام، سرمایه گذاران حقیقی هستند که براساس یکسری نگرش ها و تحلیل های خاص وارد بورس می شوند. شاید از دید این گروه از فعالین بازار عملکردهای ۹ ماهه آنطور که باید مطلوب نبوده و از برخی جهات فشارهایی که بر شرکت ها وارد می شود، می تواند موجب کاهش تعداد حقیقی های فعال در معاملات سهام شود.

.

این کارشناس بازار سرمایه کاهش حجم معاملات را نیز در نتیجه خروج جمعی از سرمایه گذاران دانست و بیان داشت: این رفتار موجب شکل گیری روند استراحتی و اصلاحی مقطعی می شود، بدون آنکه در مباحث فاندامنتالی شرکت ها تغییری ایجاد گردد. در نهایت با خروج بخشی از سرمایه ها از بورس، بازار ارز و سکه می توانند تحرکاتی را طی این مدت از خود نشان دهند.

پندار سیستم

.

جاویدی تأکید کرد: در حال حاضر شایعاتی مبنی بر تغییر نرخ خوراک و گاز مصرفی صنایع و عطف به ماسبق قوانین مطرح شده، اما به نظر می رسد اصلاح قیمتی سهم ها دو الی سه روز بیشتر دوام نیاورده و روند فرسایشی تدریجی و منفی بازار به صورت مقطعی در معاملات حاکم شود. اما نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد تا براساس آن سرمایه گذاران اینگونه بیاندیشند که تحلیل های صورت گرفته در کل اشتباه بوده است.

.

بدین ترتیب در شرایط فعلی نگرانی اساسی و سیستماتیک در بورس مطرح نبوده و تنها مسایل سیاست داخلی و بین المللی که غیر قابل پیش بینی هستند، می توانند معادلات را برهم بزنند.

.

وی با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات و نتایجی که در دور اخیر حاصل نشد، افزایش بهای ارز را پیش بینی کرد و گفت: هر چند دولت اعلام کند تمام مراودات اقتصادی با ارز مبادلاتی انجام شود، افزایش بهای ارز طی ماه های پایانی سال جاری محتمل است. این امر با اجرای فاز دوم هدفمندی ها و افزایش میزان نقدینگی در جامعه همزمان با رشد تورم امکان پذیر است.

.

جاویدی افزود: اثرات این روند با یک دوره تأخیر زمانی در قیمت محصولات تولیدکنندگان و معاملات بورسی نیز ظاهر شده و خودنمایی می کند. هرچند این نوسانات ذات بازار بوده و بیشتر از جنبه روانی در بورس تغییر ایجاد می کند.

.

وی روند کلی بازار را طی دو ماه آینده مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با بررسی روند تولید و فروش شرکت های بورسی، سود پیش بینی شده سال مالی ۹۱ آنها تا پایان سال جاری محقق شدنی است، هرچند گزارش اخیر بسیاری از شرکت ها با تعدیل مثبت درآمدی همراه نبوده است.

.

مدیر سرمایه گذاری های بیمه اتکای ایرانیان در خاتمه گفت: در هر شرایطی بایستی تحلیل و ارزیابی کارشناسی تمامی عوامل مؤثر بر آینده شرکت ها را مدنظر قرار داد تا بهترین نتیجه برای آنها محقق شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.