نرم افزارحسابداری صدگان

معرفی سه استاندارد جدید حسابداری دولتی در نخستین همایش ملی

0 872

حسابداراپ

عضو هیئت عامل سازمان حسابرسی با اعلام برگزاری نخستین همایش ملی استانداردهای حسابداری بخش عمومی در دوشنبه آینده، از معرفی سه استاندارد جدید حسابداری دولتی با هدف افزایش شفافیت و پاسخ‌گویی خبر داد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، موسی بزرگ اصل در گفت وگو با خبرنگاران حوزه بازار سرمایه اظهار داشت:سیستم حسابداری دولتی و بخش هایی که از بودجه دولت استفاده می کنند بر مبنای حسابداری نقدی و قدیمی بوده و تاکنون استانداردی برای حسابداری این بخش مهم اقتصاد کشور تعریف نشده بود.

.

پندار سیستم

وی ادامه داد:دراین رابطه سازمان حسابرسی با مشارکت وزارت امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات کشور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، چارچوب نظری استانداردهای حسابداری بخش عمومی و سه استاندارد بسیار مهم را تدوین کرده است. این استانداردها مبنای یک تحول بنیادی در گزارشگری مالی بخش عمومی برای نخستین بار در تاریخ کشور خواهد بود.

.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:به این ترتیب سازمان حسابرسی دوشنبه آینده ۲۳بهمن ماه نخستین همایش ملی استانداردهای بخش عمومی را با شعار شفافیت و پاسخ گویی و با همکاری دو وزارت اقتصاد و بهداشت و شهرداری تهران برگزار می کند .

.

موسی بزرگ اصل با بیان اینکه این همایش با حضور مسئولان عالی کشور و در محل سالن همایش های رازی برگزار می شود،در خاتمه گفت:هدف از برگزاری این همایش معرفی اولین استانداردهای بخش عمومی و فراهم کردن زمینه ارایه گزارش های شفاف به مردم و مراجعی چون مجلس است تا با تکیه بر دانش حسابداری،درجه شفافیت و نظام پاسخگویی سیستم دولتی ارتقا یابد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.