نرم افزارحسابداری صدگان

طرح مالیات بر خانه‌های خالی در پله آخر

0 846

حسابداراپ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه طرح مالیات بر خانه های خالی در راستای اصلاح قانون نظام مالیاتی در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شده است، گفت: منتظر هستیم تا طرح مالیات برخانه های خالی برای تصویب در دستور کار مجلس قرار گیرد.

.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره آخرین وضعیت طرح مالیات بر خانه های خالی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت مسکن بی مهابا در حال افزایش است و فشار زیادی به مردم تحمیل می شود، طرح مالیات بر خانه های خالی به عنوان یکی از ابزارهای کنترل عرضه و تقاضا مورد توجه مجلس قرار گرفته است.

.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چندین معقوله را برای کنترل بازار مسکن در نظر داریم، افزود:  طرح مالیات بر خانه های خالی، نظارت دولت ، معافیت مالیات واحدهای مسکونی تا ۱۶۰ متر مربع و توجه به بافت های فرسوده از جمله این موارد است.

.

وی درباره تاثیر طرح مالیات بر خانه های خالی در بازار مسکن گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مالکان واحدهای زیادی خریداری کردند و سپس این واحد ها را رها کرده اند، اجرای این طرح باعث می شود عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل نباشد و افزایش قیمت را شاهد باشیم.

.

رضایی کوچی ادامه داد: از این جهت مالیات بر خانه‌های خالی یکی از طرح های موثر است که با در نظر گرفتن مالیات برای مالکان این واحدها می تواند هم در بحث اجاره و چه بحث خرید و فروش موثر باشد.

.

پندار سیستم

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: این طرح در کمیسیون اقتصادی مصوب شده و منتظر هستیم تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده نیز باید احیا شود، گفت: فضای زیادی در این مناطق وجود دارد که علاوه بر اینکه فضای منطقه زیباسازی می شود در جهت کاهش حوادث مترقبه بافت فرسوده موثر است.

.

رضایی کوچی ادامه داد: بازار مسکن در حال حاضر در اختیار دلالان است نه در اختیار مصرف کننده و دولت باید برای هرمنطقه شاخص و محدوده قیمتی تعریف کند.

.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش درباره افزایش قیمت های بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جاری گفت: برخی نمایندگان با افزایش قیمت های اخیر هم مخالف بودند اما بنابر اعلام وزیر راه و شهرسازی مبنی افزایش قیمت سوخت و تورم که منطقی هم بود این افزایش قیمت ها اعمال شد.

.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت ها در حالی رخ داد که تا پایان سال نباید هیچ گونه افزایش قیمتی داشته باشیم، افزود: اگر قرار باشد مجدد افزایش قیمتی داشته باشیم بر خلاف گفته های وزیر راه و شهرسازی خواهد بود.

.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما با افزایش قیمت ها آن هم در شرایط فعلی مخالف هستیم و باید ناوگان حمل و نقل در جهت تثبیت قیمت های خود تا پایان سال تلاش کنند ضمن اینکه در بخش حمل و نقل زمینی باید حمایت هایی از این بخش در قالب یارانه ها وغیره به عمل آید

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.