نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط جدید اخذ مالیات از مسکن

3 916

حسابداراپ

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اعلام شرایط جدید اخذ مالیات از مسکن در تهران و شهرستان ها گفت: پیش‌بینی می شود در سال آینده ۴۳ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شود.

.

به گزارش خبرنگار مهر، عسکری ادامه داد: در نظام جدید مالیاتی اطلاعات آنلاین از طریق دستگاه ها تولید و به نظام مالیاتی منتقل می‌شود و ما نیازمند یک زیرساخت مناسب فناوری هستیم که البته با دریافت ۴ میلیون و ۵۶۰ اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی در سال گذشته به دنبال این هدف خواهیم بود.

.

وی با اعلام دریافت مجوز استخدام ۱۲ هزار نیروی جدید در حوزه مالیاتی گفت: در بخش مالیات بر ثروت مجموع دارایی های افراد محاسبه می شود و اگر از سقفی بالاتر باشد مالیات اخذ می کنیم.

.

عسکری تصریح کرد: در مالیات بر مسکن دو شکل کار دیده می شود که یک مورد مالیات بر ساخت و سازهای مسکن است و افرادی که از این طریق درآمد کسب می کنند باید مالیات بپردازند و در بخش دوم مالیات بر اجاره مسکن است و هر کسی که تا سقف الگوی مسکن یعنی ۷۵ متر بسازد و آن را اجاره بدهد از مالیات معاف است و در حال حاضر اگر افراد در تهران سه واحد ۷۵ متری داشته باشند دو واحد از مالیات معاف و یک واحد مشمول مالیات است، اما در لایحه جدید اگر کسی هزار واحد ۷۵ متری هم بسازد و آن را به مردم اجاره دهد از مالیات معاف خواهد بود.

پندار سیستم

.

وی ادامه داد: در شهرستان ها سقف فعلی معافیت مالیاتی احداث مسکن تا ۱۰۰ متر خواهد بود، ولی  در حال حاضر بیش از ۲۰۰ متر در شهرستان ها مشمول مالیات خواهد بود. اگر افراد مسکن را اجاره ندهند نمی توان بدون اطلاعات دنبال مالیات بر مسکن خالی رفت.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: اگر افراد در سال مسکن بسازند و آن را اجاره ندهند اما در دو مرحله نقل و انتقال و خرید و فروش انجام دهند باید ۵ تا ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند.

.

معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: هر نوع معامله در مسکن چه در دفاتر اسناد و چه به صورت قانونی باشد و یا در بنگاه های املاک یا حتی مانند شوراهای روستا خرید و فروش شود در طرح جدید مالیاتی باید یک نسخه به واحد مالیاتی تحویل دهد و اگر این کار نشود خریدار و فروشنده در برابر اقدامات خود مسئول پرداخت مالیات خواهند بود و ما در تلاش هستیم تا معاملات مسکن به سمت رسمی شدن بروند اما هم اکنون بسیاری از معاملات غیررسمی بوده و پرونده های دادگاه ها شامل معاملات سوری مسکن است و هیچ کنترلی در این بخش انجام نمی شود.

.

عسکری با اعلام اینکه در لایحه تقدیمی به مجلس در ارتباط با نظام مالیاتی هیچ نرخی به مالیات ها در سال آینده اضافه نشده است، گفت: با اینحال برخی پایه های جدید مالیاتی مانند مالیات سبز، مالیات بر ثروت و مالیات بر مجموع درآمد پیش بینی شده است، اما نرخ مالیات شاغلان خصوصی طبق پیش بینی ها کاهش می‎یابد.

.

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. بلال می گوید

    با سلام
    می خواستم بدونم من که خوام ساختمانشخصی بسازم مشمل مالیات میشوم یا نه بدون فروش لطفاه جواب بدید قانون صدور پروانه سال ۹۲ خیلی خوب بود ومن نتونستم پروانه بگیرم ودر سال ۹۳ بیمه اضافه شده ومن نمی تونم بسازم وباید ۱۰ میلیون به بیمه برای صدور پروانه بدم
    لطفا من را راهنمایی کنید

  2. بلال می گوید

    من از کجا پیگیر باشم

  3. علي می گوید

    سلام
    ساختمان ساختی برای خودت و تا زمانی که نفروختی مشمول مالیات نخواهی بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.