نرم افزارحسابداری صدگان

حداقل دستمزد کارگران ۸۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شود.

0 724

حسابداراپ

رئیس فراکسیون کارگری مجلس، با تأکید بر افزایش صد درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده، گفت: حداقل دستمزد کارگران باید در سال آینده ۸۰۰ هزار تومان تعیین شود.

.

علیرضا محجوب در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه حداقل دستمزد کارگران در سال آینده باید افزایش صددرصدی داشته باشد، افزود: در شرایط کنونی حداقل دستمزد کارگران رقمی نزدیک به ۳۹۵ هزار تومان است که این مبلغ کفاف یک زندگی حداقلی را هم نمی‌دهد.

.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نماینده کارفرمایان برای افزایش حداقل دستمزد کارگر‌ها رقم ۱۵ درصدی را پیشنهاد داده که این رقم، رقمی غیرواقعی و غیرمنطقی است.

.

پندار سیستم

محجوب، ادامه داد: بنا بر بررسی‌های انجام شده در فراکسیون کارگری مجلس، حداقل دستمزد کارگران باید در سال آینده ۸۰۰ هزار تومان تعیین شود،  چرا که با کمتر از این رقم و با توجه به نرخ تورم اعلام شده شرایط زندگی حداقلی برای کارگران فراهم نخواهد بود.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: تورم، افزایش قیمت‌ها، نوسانات بازار و کاهش ارزش پول از جمله عللی است که ضرورت افزایش حداقل دستمزد کارگران برای سال جاری را به مسئولان گوشزد می‌کند.

.

وی با یادآوری ماده ۴۱ قانون کار، افزود: شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه ( دولت، کارفرمایان و کارگران) باید در اجرای ماده ۴۱قانون کار با در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هرچه بیشتر میزان درآمد آنان با سطح معیشت و همچنین با توجه به مقتضیات بنگاه‌های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه شرایطی را لحاظ کند تا هیچ‌یک از طرفین متضرر نشوند که البته در این میان باید به طبقه کارگر به عنوان یکی از اقشار آسیب‌پذیر توجه شایسته‌تری شود.

.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر نیروی کار با حقوقی استاندارد در مراکز تولیدی کشور مشغول به کار شود، حجم واقعی‌تری از کار تعریف خواهد شد و کارگران با شوق بیشتری نسبت به فعالیت‌‌های خود اقدام می‌کنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.