نرم افزارحسابداری صدگان

بورس ارز منتفی است.

0 667

حسابداراپ

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: رونق بورس ، بازارهای ارز و سکه را تحت تاثیر قرار داده و تعادل را به این بازارها باز می گرداند.

پندار سیستم

.

علی حسینی در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان راه انداری بورس ارز در کشور با توجه به امکان سنجی که مرکز پژوهش های مجلس به تازگی ارایه کرده است، گفت:راه اندازی صندوق و بورس ارز هم اکنون منتفی است زیرا بازار ارز در حیطه اختیارات بانک مرکزی قرار دارد.
.
معاون سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با ایرنا، ادامه داد: برای راه اندازی بورس و صندوق ارزی باید موافقت بانک مرکزی احراز شود و به همین دلیل هم اکنون بحثی در این خصوص وجود ندارد.
.
حسینی تاکید کرد : رونق بازار سرمایه می تواند به صورت غیر مستقیم در تعادل بازار ارز و سکه اثرگذار باشد.
.
معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس، در خصوص عرضه سکه نقدی در بورس نیز گفت: هر چند معاملات آتی سکه در بورس کالا وجود دارد، اما هنوز برنامه ای برای عرضه نقدی آن وجود ندارد.
.
یادآور می شود مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته امکان راه اندازی بورس ارز در اقتصاد ایران را مورد بررسی قرار داد.
.
دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز اعلام کرد: هر چند ایجاد بورس ارز مزایا و معایبی دارد که موافقان و مخالفان راه اندازی آن مطرح می کنند، اما گزارش حاضر با توجه به تمامی ابعاد مساله به این نتیجه رسیده است که در شرایطی که انتظارات و عوامل برون زای محدودکننده نقل و انتقال ارز نقش اساسی را در تعیین نرخ ارز غیررسمی ایفا می کنند و باتوجه به سایر ابعاد موجود، راه اندازی بورس ارز چندان قابل دفاع نیست؛ هر چند که ایجاد زیرساخت ها برای راه اندازی آن در آینده ضرورت دارد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.