نرم افزارحسابداری صدگان

۱۰۰ هزار نفر به استخدام دستگاههای اجرایی در می آیند.

5 814

حسابداراپ

 

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری گفت: در راستای اجرای  طرح استخدامی مهرآفرین  ۱۰۰ هزار نفر به استخدام دستگاههای اجرایی در سطح استانهای کشور درمی آیند.

پندار سیستم

.

به گزارش کارمندنیوز،  ˈعبدالعلی تاجیˈ روز یکشنبه در ˈنشست توجیهی طرح مهرآفرینˈ در محل استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در پایان دولت هشتم آمار نیروی انسانی استخدامی در نظام اداری کشور به صورت رسمی و پیمانی دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود.
.
وی ادامه داد: اما در مدت فعالیت دولتهای نهم و دهم به رغم افزایش مسوولیتهای دستگاههای اجرایی، ۴۰۰ هزار نفر نیروی انسانی به دلایل مختلف از جمله بازنشستگی، فوت و بازخرید از نظام اداری کشور خارج شدند.
.
او گفت: با توجه به خروج این تعداد نیروی انسانی از دستگاههای اجرایی امروز نظام اداری ایران به شدت نیازمند تقویت نیروی انسانی است.
.
وی افزود: به همین علت دولت در یک اقدام بزرگ و انقلابی برای تحول در نظام اداری کشور ˈطرح مهرآفرینˈ را ۳۰ آذرماه امسال به تصویب رساند.
.
او در ادامه گفت: طی هشت سال گذشته ورود نیروی انسانی به نظام اداری کشور تا حد زیادی بسته بود که باعث شد حجم وسیعی از دانش آموختگان دانشگاههای سراسر کشور بیکار بمانند و ناامیدی این قشر را فراگیرد.
.
معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری افزود: اجرای ˈطرح مهرآفرینˈ زمینه جذب دانش آموختگان دانشگاهی را در نظام اداری فراهم می کند و شمار جوانان تحصیلکرده جویای کار را به حداقل می رساند.
.
وی در ادامه اظهار داشت: نظام اداری ایران تمرکزگراست لذا استخدام نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی مستلزم صرف زمان و انرژی بسیار برای طی مراحل اداری و مکاتبات متعدد می باشد اما با اجرای ˈطرح مهرآفرینˈ این تمرکزگرایی می شکند و استخدام در دستگاههای اجرایی آسان می شود.
.
تاجی بیان کرد: در راستای اجرای ˈطرح مهرآفرینˈ همه مراحل استخدام نیروی انسانی اعم از گزینش، آزمون و نظارت بر اجرای آن، برعهده استانداریها خواهد بود.
.
وی افزود: در آزمون استخدامی ˈطرح مهرآفرینˈ طراحی سوالات برعهده استانداریها است که باید بر اساس بنیه علمی هر استان و ظرفیتهای موجود تهیه و آزمون برگزار شود.
.
او گفت: در آزمون ˈطرح استخدامی مهرآفرینˈ از مباحث درسی زبان انگلیسی و فناوری اطلاعات سوال طراحی نخواهد شد و فقط ˈمعارف با ضریب سه و زبان و ادبیات فارسی و اطلاعات سیاسی اجتماعی با ضریب دوˈ پرسشهای این آزمون را تشکیل خواهند داد.
.
معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: کسب ۶۰ درصد نمره این آزمون ملاک پذیرش فرد در طرح استخدامی مهرآفرین خواهد بود.
.
وی افزود: پایین ترین سن مجاز برای حضور افراد در طرح مهرآفرین ۲۰ سال و بالاترین سن ۴۵ سال است و افراد با تحصیلات فوق دیپلم به بالا می توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.
.
تاجی ادامه داد: شمار شرکت کنندگان در این آزمون سه برابر ظرفیت استخدامی هر استان خواهد بود، در شرایط خاص و نبود نیروی تحصیلکرده فوق دیپلم به بالا در برخی شهرستانها، استانداریها می توانند نسبت به جذب افراد با تحصیلات دیپلم نیز اقدام کنند.
.
وی گفت: اولویت استخدام در طرح مهرآفرین با افراد بومی هر استان خواهد بود لذا با این اقدام استانداریها خواهند توانست حداکثر استفاده از نیروی بومی تحصیلکرده در استان را برای نظام اداری داشته باشند.
.
او اضافه کرد: در این طرح ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی دستگاههای اجرایی متعلق به فرزندان شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان خواهد بود و هیچ شرطی برای جذب آنان در ادارات جایز نیست لذا می توانند به راحتی در دستگاه اجرایی استخدام شوند.
.
معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری همچنین سهم استان سیستان و بلوچستان را از طرح استخدامی مهرآفرین سه هزار و ۶۹۱ نفر اعلام کرد.

.

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. آرمین مرمرشاهی می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عزیزانی که در تحقق این موضوع ( استخدام ) سهم بسزایی دارند.بلاخره انتظار به سر رسید و آرزوی جوانان به حقیقت پیوست امیدوارم مسیری برای من و همسرم جهت خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد جا دارد که از مقام معظم رهبری که همیشه یار غمخوار و وفادار جامعه ی جوانان کشور عزیزم جمهوری اسلامی ایران هستند

  2. mahan می گوید

    لطفا برلي فرزندان فرهنگيان عزيز كه اينقدر والدينشون براي اين جامعه زحمت ميكشند سهميه بگذاريد. اكثر بچه هاي بانك ومخابرات بجاي والدين به سر كار ميروند اما من كه هردو والدينم فرهنگي بازنشسته در مقطع دبيري هستند . واز صلاحيت بالاي اخلاقي وتحصيلي برخوردارم بايد خونه بشينم..حد اقل يه سهميه براي ما بگذاريد..دزضمن رشته زبان انگليسي چرا در رديف استخدامي ها نميباشد..به ندرت اگهي استخدام داريم..

  3. فرهنگی می گوید

    امروز تو اداره آموزش وپرورش بخشنامه ای مبنی بر توقف طرح مهر آفرین آمده بود ما که چند سالی است به صورت حق التدریس خدمت کردیم وقرار بود ۲۲بهمن حکممون را بزنند گفتند متوقف شده ،ما از اول مهر تا الان هیچ حقوقی دریافت نکردیم لطفا پیگیری کنید ومارا از نگرانی در بیارید

  4. elahe می گوید

    لطفاً در صورت امکان اسم سازمان ها واداراتی که نیاز به نیرو دارند را ذکر بفرمایید.

  5. آریا می گوید

    لطفا بگویید برای کسانیکه توسط گزینش رد شدند ولی بعد تایید شدند باسوابق کاری چرا کد پرسنلی صادر نمیکنند ؟بنده حدود ده سال سابقه کاری داشتم و بعد از تاییدیه دوباره گزینش متاسفانه کدپرسنلی بنده را فعال نکردند. با این همه مشکل ، مانده ام چیکار کنم؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.