نرم افزارحسابداری صدگان

کار بانکی سخت و زیان آور تلقی شود.

0 1,064

حسابداراپ

دبیر کل مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها عنوان کرد: درخواست کارکنان بانک‌ها این است که کار بانکی سخت و زیان آور تلقی شود.

.

ابراهیم حکیم فعال دبیرکل مجمع اسلامی کارکنان بانکها گفت: در پی برگزاری همایش مجمع اسلامی کارکنان بانکها با موضوع «خدمت رسانی بانکها به مردم، موانع موجود و راهکارها» که با حضور جمع کثیری از کارکنان بانکهای دولتی در محل بانک سپه تشکیل شده بود، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و حسین مظفر رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیأت مدیره و مدیران امور بانکها برگزار شد.

.

در این همایش که محور آن بررسی وضعیت حقوقی کارکنان بانکهای دولتی و مقایسه آن با سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌های خصوصی و بانکهای دولتی واگذار شده به بخش خصوصی بود.

.

حکیم فعال ضمن تشکر از وزیر امور اقتصادی و دارایی در اقدامات صورت گرفته در این زمینه، خواستار پیگیری جدی ایشان تا حصول نتیجه و اجرا شدن خواسته‌های به حق کارکنان بانکهای دولتی شد.

.

وی گفت: در این همایش محسن رضایی گفت: «اگر نظام بانکی بخواهد خوب کار کند، باید نشاط داشته باشد و مهمترین بحث در این نشاط مسئله حقوق کارکنان است، من تعجب کردم که دیدم هنوز نظام مدیریت خدمات کشوری و دستور‌العمل‌ها در حساس‌ترین نقطه یعنی شبکه بانکی و در قلب اقتصاد ایران پیاده نشده است».

.

دبیرکل مجمع اسلامی کارکنان بانکها همچنین اضافه کرد: یکی از دلایل عمده ارتقای بانکهای خصوصی در رتبه‌های بین‌المللی استفاده این بانکها از تجربیات کارمندان قدیمی بانکهای دولتی است.

پندار سیستم

.

در این همایش فتحی‌پور ضمن بیان مطالبی در مورد عملکرد بانکها، با تأیید خواسته‌های کارکنان عنوان نمود، اگر حقوق کارکنان کمتر از قانون مدیریت خدمات کشوری است، باید قوانین پولی و بانکی و لایحه اداره امور بانکها اصلاح شود و کارکنان بانکهای دولتی باید از حقوق و مزایای کافی برخوردار باشند، زیرا همواره در معرض خطرات ناشی از اشتباهات مالی و سایر عوامل قرار دارند.

.

فتحی پور نوید داد: موضوع حقوق کارکنان را در کمیسیون اقتصادی مورد پیگیری قرار خواهد داد و چنانچه نیاز به تصویب و یا اصلاح قوانین و یا آئین‌نامه باشد، این کار را انجام می‌دهد.

.

حکیم فعال از فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی و پیگیری موضوع ساعت کار کارکنان بانکهای دولتی شد که ساعت کاری بانکها در مقایسه با سایر دستگاه‌های دولتی بیشتر است.

.

همچنین به موضوع اهمیت خدمتگزاری بانکها به مردم شریف ایران در ایامی که به دلیل اضطرار شرایط آلودگی هوا سایر دستگاه‌ها تعطیل هستند، اشاره نمود و علت این امر را حساسیت و اهمیت کار بانک در چرخه اقتصادی عنوان کرد.

.

حکیم فعال به آمار بالای از کارافتادگی و بیماری در میان کارکنان بانکها به دلیل نوع کار آنها اشاره کرد و از رئیس کمیسیون اقتصادی خواستار رسیدگی به این موضوع و فراهم نمودن ساز و کار لازم برای آنکه مشاغل بانکی در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد، نیز شد.

.

منبع : صنايع نيوز

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.