- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

پیشنهاد حقوق تمام وقت در مقابل کار نیمه وقت زنان سرپرست خانوار

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تنظیم پیشنهاد حقوق تمام وقت در مقابل کار نیمه وقت زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این پیشنهاد موجب می‌شود تا زنان سرپرست خانوار و همچنین مردان سرپرست خانوار شرایط بهتری را برای نگهداری از فرزندان معلول داشته باشند.

.

يحیی سخنگویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از پیشنهاد حقوق تمام وقت در مقابل کار نیمه وقت زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این پیشنهاد از جمله تغییرات مهم در بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان است که در نظر گرفته شده است و این طرح را به زودی به هیات دولت ارسال می‌کنیم.
.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: علاوه بر زنان سرپرست خانوار تمهیداتی را برای مردان سرپرست خانواری که دارای فرزند معلول بوده و از بضاعت کافی برخوردار نیستند در نظر گرفته شده است.
.
وی هدف اصلی از این پیشنهاد را تشویق نگهداری فرزندان معلول در خانواده دانست و اظهار کرد: نمی‌خواهیم که فرزند معلول از دل خانواده خارج شود و به دنبال توانبخشی معلولان در دل خانواده‌ها هستیم و این پیشنهاد نیز موجب می‌شود تا زنان سرپرست خانوار و همچنین مردان سرپرست خانوار شرایط بهتری را برای نگهداری از فرزندان معلول داشته باشند.
.
سخنگویی در رابطه با نگهداری از فرزندان معلول، بیان کرد: برخی از خانواده‌ها که بنا به دلایلی از جمله اقتصادی نمی توانند از کودک معلول خود نگهداری کنند به سازمان معرفی می‌کنند و این کودکان در مراکز تحت نظر سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند که این امر هزینه‌های زیادی را بر خانواده و سازمان تحمیل می‌کند.
.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: ارائه تسهیلات بیشتر به سرپرست خانوارهای دارای افراد معلول موجب می‌شود تا سرپرست خانوار وقت و درآمد کافی را برای نگهداری از معلول را داشته باشد بنابراین باید به حمایت از سرپرست این خانواده‌ها توجه شود.

.

وی از نگهداری ۸۰ هزار فرزند معلول در مراکز تحت نظر سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: اکنون هدف سازمان ماندن معلول و توانمندسازی او در دل خانواده است چرا که توانمند سازی معلول در دل خانواده نتایج به مراتب بهتری را به دنبال دارد.

.