- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

واگذاری استقلال وپرسپولیس باتجدیدارزیابی داراییها

واگذاری باشگاه های ورزشی یکی از مهم ترین اقداماتی است که سرمایه گذاران و فعالین بازار سرمایه در انتظار اقدام سازمان خصوصی سازی هستند تا از فرصت های موجود در صنعت ورزش برای کسب بازدهی بهره لازم را داشته باشند.

.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز معاون سازمان خصوصی سازی در امور واگذاری ها در خصوص این موضوع طی نشست برگزار شده در روز جاری اظهار داشت: واگذاری باشگاه های ورزشی و انتقال مدیریت آنها به بخش خصوصی می تواند به این صنعت کمک شایان توجهی در تامین منابع مالی اعمال کند.

.

شمس جامخانه مهمترین مجموعه های در نظر گرفته شده برای انتقال به بخش خصوصی را اینگونه نام برد: در این سازمان انتقال مالکیت باشگاه های استقلال و پرسولیس از مهمترین برنامه های مدنظر می باشد. هر چند در مجموعه ورزشی معاونت اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای مرتبط نگرانی اصلی در خصوص تبعات فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی خاص این دو مجموعه است.

.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با همکاری وزارت ورزش طی یک سال اخیر اقدامات مناسبی صورت گرفته و می توان این خبر را به هواداران این دو باشگاه ارایه کرد که با نظر مساعد ریاست جمهوری ، هیات وزیران و نیز وزارت ورزش بسیاری از مشکلات موجود در خصوص صورت های مالی نامناسب و منفی بودن حقوق صاحبان سهام آنها مرتفع شده است.

.

معاون سازمان خصوصی سازی افزود: بر اساس مطالب عنوان شده مقرر گردیده با تجدید ارزیابی دارایی ها، این دو مجموعه افزایش سرمایه داده و با همکاری سازمان بورس و نیز شرکت فرابورس ایران پذیرش آنها و سپس واگذاری سهامشان جهت اجرای فرآیند خصوصی سازی عملیاتی شود.

.

شمس جامخانه افزود: واگذاری باشگاه های وابسته به شرکت هایی که فرآیند خصوصی سازی برای آنها اجرایی شده به نوعی باید صورت گیرد.

.

باشگاه هایی همچون فولاد خوزستان ، ذوب آهن اصفهان و مس کرمان از جمله این مجموعه ها هستند.

.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: شرکت هایی همچون آلومینیوم المهدی یا هرمزگان نیز از دیگر مواردی هستندکه در صورت واگذاری خود بنگاه ها بایستی باشگاه های زیر مجموعه آنها نیز خصوصی شود.

.

در راستای اجرای فرآیند خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی که حدود ۷۳ درصد از مالکیت آن دولتی است، کار کارشناسی لازم جهت واگذاری سهام مذکور در حال انجام می باشد.

.