نرم افزارحسابداری صدگان

نظرات بخش خصوصی دربررسی لایحه مالیات‌های مستقیم گم شد.

0 546

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و نگرانی بخش خصوصی ، با اشاره به نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با نمایندگان بخش خصوصی دراتاق بازرگانی، گفت: بخش خصوصی از مواد مندرج دراین لایحه گلایه دارند و می گویند ۱۴ نفر درحین بررسی این لایحه حضور داشتند که دونفر از آنها نماینده بخش خصوصی بود از این رو نظرات بخش خصوصی دربررسی لایحه مالیاتهای مستقیم گم شد.

.

سید محمد حسین میرمحمدی درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت،با بیان اینکه باید به میزان مالیات دریافتی از مردم به آنها خدمات بدهیم، اظهارداشت: دریافت مالیات باید واقعی باشد و افراد و صاحبان ثروت بر مبنای درآمد کسب شده مالیات بپردازند.

.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید از بخش های اقتصادی که مالیات نمی دهند مالیات بگیریم، افزود: بخش خصوصی معتقد است که رونق تولید به افزایش اشتغال و تولید ناخالص داخلی می انجامد و دریافت مالیات نیز سهل الوصول تر می شود.

.

وی با تاکید بر این که پایه های مالیاتی باید گسترش پیدا کند نه نرخ مالیات، گفت: باید از درآمدهای یک‌ شبه و کسانی که با تغییر قوانین صادرات و واردات یک شبه ثروتمند می شوند مالیات بگیریم.

.

میرمحمدی با تاکید بر این که با دریافت مالیات به حق وضع اقتصادی بهتر می شود، اظهارداشت: با توجه به این که قرار است درراستای طرح تحول اقتصادی لایحه نظام مالیاتی به مجلس ارایه شود بهتر است که اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم هم درآن قانون جامع دیده شود تا دوباره مجبور نباشیم آن را تغییر دهیم.

.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت باید از همه کسانی که درگیر قانون مالیاتهای مستقیم هستند نظر خواهی می کرد و نظر آنها را درتنظیم لایحه لحاظ می کرد.

.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس با اشاره به مشکلات بخش خصوصی ، گفت: تا زمانی که بخش تولید کشور ضعیف است باید از سرمایه گذار حمایت کنیم نه این که درشرایط تحریم و گرانی مواد اولیه تولید بخواهیم با اهرم مالیات به آنها فشارمضاعف وارد کنیم.

.

پندار سیستم

دولت از صاحبان ثروت مالیات بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و نگرانی بخش خصوصی ، گفت: متاسفانه به دلیل مجهز نبودن دولت به سیستم نرم افزاری و کمبود نیروی انسانی، بسیاری از صاحبان ثروت مالیات نمی دهند و فرار مالیاتی دارند از این رو بهتر است دولت به جای افزایش نرخ مالیات پایه های مالیاتی را گسترش دهد.

.

موسی الرضا ثروتی درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: دولت باید برای دریافت مالیات از صاحبان ثروت که فرار مالیاتی دارند برنامه ریزی کند.

.

نماینده مردم بجنورد،مانه، سملقان ، جاجرم و گرمی درمجلس شورای اسلامی افزود: برخی از فعالان بخش خصوصی با بهانه قراردادن وضعیت بازار به دنبال این هستند که مالیات پرداخت نکننداین درحالی است که بسیاری از کشورها با درآمد های مالیاتی اداره می شوند.

.

وی در ارزیابی مدیریت واردات از سوی دولت و کمبود قانون دراین باره ، گفت: مدیریت واردات درقانون بودجه سالیانه دیده شده است و دولت باید آن را اجرا کند.

.

ثروتی با اشاره به واردات ۳۰ میلیارد دلاری کالا با ارز ۱۲۲۶ تومان  از ابتدای سال تاکنون، افزود: متاسفانه بر اساس گزارش گمرک و مرکز پژوهش‌های مجلس کالاهای وارداتی که با ارز مرجع وارد شده است ضروری نبوده است از این رو برخی از نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر صنعت و معدن سوال کردند.

.

این‌عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره نرخ مناسب ارز دربودجه ۹۲، گفت: نرخ ارز اتاق مبادلات می تواند دربودجه ۹۲ مبنا قرارگیرد و درکنار آن ارز با نرخ پایین تر برای واردات کالاهای اساسی درجهت حمایت اقشارآسیب پذیر اختصاص پیدا کند.

.

به گفته نماینده مردم بجنورد،مانه، سملقان ، جاجرم و گرمی درمجلس با اشاره به تاخیر دولت دربررسی بودجه ۹۲ ،گفت: دولت می تواند چند عدد و رقم از جمله میزان مالیات ها، هزینه ها و درآمدها ومیزان صادرات نفت را در قالب بودجه سال ۹۱  پیشنهاد وتنظیم کند که این زمان زیادی نیاز ندارد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.