- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نرخ مالیات سال آینده افزایش نخواهد داشت

.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به رویکرد اصلاحیه قانون مالیات [1] در حمایت از تولید گفت: برای سال آینده هیچ گونه افزایش نرخ مالیات نخواهد بود.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، حسین وکیلی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر تصویب قانون جدید مالیات‌ها به بودجه ۹۲ نرسد، آیا افزایش نرخ مالیات در سال آینده خواهیم داشت، گفت: ما مالیات را بر اساس قوانین می‌گیریم و به هیچ عنوان افزایش نرخ نخواهیم داشت.

.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی افزود: تمام بخش‌های اصلاحیه قانون مالیات‌‌های مستقیم، حمایت از تولید و فعالان اقتصادی است و هیچ جای آن صحبتی از افزایش نرخ و کم کردن معافیت نیست و تأکید آن بر شفافیت اطلاعات است.

.

وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند این اصلاحیه با تولید و شرایط تحریم مشکل دارد، در حالی که این اصلاحیه به نفع تولید است و در شرایط تحریم به کشور کمک می‌کند.

.

*وصول ۱۹ هزار میلیارد تومان مالیات تا آبانماه

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: ‌رویکرد اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، شفاف‌سازی اطلاعات مؤدیان و ایجاد امکان مکانیزه شدن مالیات است و سعی بر این است که فعالان اقتصادی با سهولت بیشتری کار کنند.

.

وکیلی در مورد تحقق درآمد مالیاتی در سال جاری گفت: در مجموع تا پایان آبان ماه امسال حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده و پیش‌بینی کل سال ۹۱، رقمی حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان است و تلاش‌مان بر این است که محقق شود.

.