نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ مالیات افزایش نمی‌یابد/ مالیات مقدم بر وجوه شرعی

0 731

حسابداراپ

 رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که نرخ مالیات در اصلاحیه قانون مالیات اضافه نمی‌شود، گفت: پرداخت مالیات مقدم بر وجوه شرعی است.

.

علی عسکری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره این که در حال حاضر فقط ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور مشمول مالیات است و بقیه از شمول آن خارج است، گفت: با گسترش پایه‌‌های مالیاتی حجم بیشتری از اقتصاد ملی مشمول مالیات می‌شود و بخش‌های معاف از مالیات نیز به فضای مالیات اضافه شده و این معافیت‌ها کمتر می‌شود.

 .

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: همچنین بخش‌های شناسایی نشده اقتصاد یا بخش‌هایی که مالیات لازم را تا کنون نمی‌پرداختند، در افزایش نسبت مالیات مهم است که البته بستگی به روند پیشرفت فرایندها دارد.

.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مورد لایحه اصلاح قانون مالیاتی در مجلس و گلایه برخی از فعالان اقتصادی از این اصلاحیه گفت: در عین حال مدافعان سرسختی در مجلس در مورد اصلاح قانون مالیات وجود دارد.

.

پندار سیستم

وی در مورد جلوگیری از فرار مالیاتی تأکید کرد: این مسئله یکساله قابل برطرف شدن نیست و هرچه تلاش شود باید به سمت صفر شدن فرار مالیاتی حرکت کنیم و باید منتظر قانون جدید مالیاتی باشیم که چگونه جلوگیری از فرار مالیاتی را تسریع می‌کند.

.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مورد گفته یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران مبنی بر غیر شرعی بودن لایحه اصلاح قانون مالیاتی و اینکه آیا مالیات مقدم بر وجوه شرعی است، گفت: حکم صریح حضرت آقا (مقام معظم رهبری)‌ و امام راحل (ره)‌ این است که مالیات مقدم بر وجوه شرعی است، چون مالیات حق جامعه است و باید حتماً پرداخت شود.

.

عسکری تأکید کرد: البته مطابق با فتوای مقام معظم رهبری در حال حاضر نیز این گونه عمل می‌شود که پرداخت مالیات مقدم بر وجوه شرعی است، اما یک جمله در اصلاح قانون مالیات مستقیم گنجانده شده است و این نکته تصریح شده است و شبهه ذهنی جامعه باید رفع شود.

.

وی گفت: در این شکی نیست که مالیات به عنوان یک حق عمومی جامعه مقدم بر وجوه شرعی است، چون یک حق عمومی است که باید پرداخت شود.

.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: نرخ‌های مالیاتی افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه ابزارهای گرفتن مالیات متنوع شده و تقویت می‌شود و کسانی در تور مالیاتی قرار ندارند، مشمول مالیات می‌شوند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.