نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بردرآمد واحدهای تولیدی به ۱۵ درصدکاهش می‌یابد.

1 682

حسابداراپ

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کاهش مالیات بردرآمد واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد به مدت سه سال و همچنین حذف ممنوع‌الخروجی‌های صاحبان و مدیران بنگاه‌های اقتصادی تولیدی بخش خصوصی و تعاونی تا کمتر از مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در صورت تصویب طرح حمایت از تولید ملی خبر داد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، رضا رحمانی در نشست خبری امروز با تشریح طرح حمایت از تولید ملی به جزئیات این طرح افزود: امیدواریم با تصویب این طرح در جهت رونق اقتصاد و تولید ملی با توجه به تناسب شعار امسال مبنی بر حمایت از تولید ملی قدم موثری برداشت که امیدواریم نتیجه آن رونق تولید، اشتغال، ظرفیت‌های تولید و صادرات باشد.

.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی  با بیان این که این طرح شامل ۴۰ ماده است، تصریح کرد: این طرح به دلیل این که فرصت کافی برای استفاده از نظرات کارشناسان وجود داشته باشد به صورت عادی به صحن اعلام وصول شد.

.

رحمانی با اشاره به این که روز گذشته در این راستا جلسه‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس داشتیم گفت: امروز و فردا نیز این جلسات در راستای دریافت نظرات مختلف اعضا در جهت غنا بخشیدن به این طرح و ایجاد یک طرح جامع و کامل برگزار خواهد شد.

.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: گرایش کلی این طرح بر اساس ماده ۴۰ خواهد بود که براساس آن چنانچه هر یک از صاحبان منصبان، مستخدمین و مامورین دولتی در هر رتبه و مقامی که باشند از اجرای این قانون جلوگیری یا استنکاف نمایند به تحمل سه ماه تا یک سال حبس تعزیری و انفصال از خدمات دولتی ازیک سال تا ۵ سال محکوم خواهند شد.

.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی، تهاجم دشمن و تحریم‌ها نیز یکی دیگر از دلایل پیشنهاد طرح حمایت از تولید ملی بود گفت: براساس اقتصاد مقاومتی باید در برابر تهاجمات دشمن تصمیمات مناسب بگیریم و آنها را خنثی کنیم و در تولید به خواسته خود دست یابیم؛ همچنین به واحدهای تولیدی این امکان را بدهیم تا در قبال این تهاجمات مقابله کند.

.

رحمانی با بیان این که بیمه، گمرک، مالیات، مسائل بانکی، مالی،ارز، سرمایه در گردش و سیاست‌های وارداتی و صادراتی با تولید ملی در ارتباط هستند، گفت: براساس این طرح این موضوعات تفکیک شده است تا در نتیجه واحدهای تولیدی زمین گیر نشوند.

پندار سیستم

.

وی به نرخ مالیات اشاره کرد و گفت: براساس ماده یک طرح حمایت از تولید ملی نرخ مالیات بر درآمد کلیه واحدهای تولیدی، معدنی و صنعتی به شرط حفظ اشتغال، افزایش تولید و واحدهای جدیدالتاسیس بخش خصوصی و تعاونی‌ها به صورت موقت و فقط در سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۳ از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: همچنین براساس ماده ۳ این طرح صاحبان و مدیران بنگاه‌های اقتصادی تولیدی بخش خصوصی و تعاونی  که بدهی مالیاتی آنها کمتر از مبلغ ۲۰ میلیارد ریال معادل ۲ میلیارد تومان باشد برای خروج از کشور مانعی ندارند و همچنین صاحبان و مدیران بنگاه‌های اقتصادی تولیدی بخش خصوصی و تعاونی که بدهی مالیاتی آنها بیش از ۲۰ میلیارد ریال باشد ممنوع‌الخروج کردن آنها باید با اطلاع قبلی از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی باشد.

.

رحمانی ادامه داد: همچنین واحدهایی که مدیران آنها عوض شده و مدیران جدید جایگزین شده‌اند نباید به منظور بدهی مالیاتی مدیران قبلی تنبیه شوند و باید راهکار دیگری برای وصول مطالبات اعمال شود.

.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بدهی دستگاه‌های دولتی به واحدهای بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند ظرف یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون جدول مطالبات معوقه بنگاه‌‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی را به تفکیک اشخاص حقیقی و حقوقی طلبکار تهیه و به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کنند.

.

وی ادامه داد:براساس این ماده همچنین دولت مکلف است کل مطالبات قطعی شده بخش خصوصی را تا پایان سال با واگذاری اوراق مشارکت یا سهام بانک‌های تولیدی تهاتر و تسویه نماید؛ همچنین از شروع سال ۹۱ تاخیر در پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی موجب تعلق جریمه دیرکر مطابق با نرخ رسمی تورم خواهد شد.

.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کاهش حق بیمه سهم کارفرما به شرط افزایش اشتغال از ۲۳ درصد به ۸ درصد خبر داد و گفت: براساس ماده ۶ این طرح ۱۵ درصد باقی مانده از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به مدت سه سال از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین ادامه داد براساس ماده ۲۰ این طرح پرداخت تسهیلات بانکی از سوی بانک‌ها و صندوق توسعه ملی به بنگاه‌های اقتصادی تولیدی بخش خصوصی و تعاونی و همچنین صنایع پیش رو در اولویت قرار می‌گیرد.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. علی می گوید

    درچند سال اخیر اکثر واحدهای تولیدی درامدی ندارند که مالیات بدهند بنابراین کاهش نرخ مالیات بردرامد تاثیری بر وضعیت کارخانه ها ندارد .مشکل واحدهای تولیدی مالیات نیست مشکلات چیزهای دیگراست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.