- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

قانون مدیریت خدمات کشوری در بانکهای دولتی اجرا شود.

دبیرکل مجمع اسلامی کارکنان در نامه‌ای به عنوان وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی خواستار اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری [1]در بانکها شد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، ابراهیم حکیم فعال دبیرکل مجمع اسلامی کارکنان بانکها در نامه‌ای به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، در خصوص وضعیت نامطلوب معیشتی کارکنان شاغل و بازنشسته بانک‌های دولتی به وزیر اقتصاد به عنوان متولی بانک‌های دولتی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

.

حکیم فعال عنوان کرد: عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در بانک‌های دولتی از یک سو و عدم امکان به روز شدن آیین‌نامه خاص نظام بانکی از سوی دیگر باعث شده کارکنان بانکها را در سالهای اخیر از افزایش‌های دولت برای سایر کارکنان در قانون مدیریت خدمات کشوری محروم شوند.

.

وی گفت: این امر موجب گله‌مندی و اعتراض گسترده کارکنان شبکه بانکی و افزایش حجم تخلف مالی در بانکها شده است و ادامه این روند به طور قطع بانک‌ را با چالش و بحران‌های جدی روبه‌رو خواهد کرد.

.

حکیم فعال بروز تخلفات مالی در بانک‌های دولتی را زنگ خطری اعلام کرد که یکی از علل اصلی آن اندک بودن حقوق و مزایای کارکنان بانکها در مقابل با سایر دستگاه‌های دولتی و به ویژه بانک‌های تازه خصوصی شده است.

.

وی در این نامه از وزیر اقتصاد خواستار احقاق حقوق کارکنان بانک‌های دولتی شده است.

.