نرم افزارحسابداری صدگان

شاخص بورس قله ۴۰ هزار واحدی را هم فتح خواهد کرد.

0 727

حسابداراپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با پیش بینی اینکه شاخص بورس به مرز ۴۰ هزار واحد می رسد، گفت: در صورتی که روند صعودی شاخص بورس به شکل فعلی، به دور از فضای سیاسی کشور ادامه یابد، روند فعلی امیدوارکننده است اما اگر وارد فضای سیاسی شود روند روبه رشد شاخص بورس مبهم است و در کاهش شاخص تاثیر دارد.

.

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با تشریح روند فعلی صعودی شاخص بورس تصریح کرد:  روند فعلی صعود شاخص بورس در صورت دور بودن از فضای سیاسی ادامه پیدا خواهد کرد.

.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی روند فعلی بورس را از دو بعد خارجی و داخلی مورد ارزیابی قرار داد.گفت:از بعدخارجی می توان گفت که  افزایش شاخص بورس در شرایط فعلی نشانده آن است که تحریم ها بی تاثیر بوده است.
.

پندار سیستم

وی با اشاره به تاثیر داخلی روند روبه رشد شاخص بورس در هفته های اخیر ادامه داد: اولین مزیت آن جذب نقدینگی مردم در بازار سرمایه است که قطعا در کاهش نرخ تورم موثر خواهد بود.

.
زارع افزود: با تحلیل وضعیت حال حاضر اقتصاد کشور در صورتی که روند صعودی شاخص بورس به شکل فعلی، به دور از فضای سیاسی کشور ادامه یابد، روند فعلی امیدوارکننده است اما اگر وارد فضای سیاسی شود روند روبه رشد شاخص بورس مبهم است و در کاهش شاخص تاثیر دارد.

.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در یک بازه زمانی شاهد بودیم که پتروشیمی ها در بورس معامله نشد، تصریح کرد: طبیعی است که در صورت افت شاخص ها سرمایه گذاران متضرر می شوند و اینکه پتروشیمی ها معامله نمی شوند به نظر میرسد یک حرکت غیرمنطقی است.

.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس ادامه داد:تحلیل دیگری که می توان در مورد بازار بورس ارائه داد این است که با توجه به صعود قیمت سکه و ارز و رکود بحش مسکن، دولت در نظر دارد تا نقدینگی را به سمت بازار سرمایه سوق دهد که این امر باعث ورود حجم سرمایه ها به این بازار و افزایش شاخص شده است.

.
وی افزود: مهمتر آنکه شرکت های صادراتی صنعتی و معدنی دلار خود را روی قیمت پایین بسته بودند که به یکباره نرخ دلار به ۳ هزار تومان افزایش یافت و با توجه به اینکه فروش خود را  به صورت ریالی در حساب ها ثبت کردند به یکباره حدود دو برابر سود بردند.

.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شاخص بورس در حال حاضر حدود ۳۸ هزار واحد است،خاطرنشان کرد:  به نظر می رسد این شاخص به مرز ۴۰ هزار واحد برسد و به یک روند ثبات می رسد و در صورت سقوط، با یک شیب ملایم روند نزولی دارد که در این صورت نیز شاخص بورس به کمتر از ۳۶ هزار واحد نمی رسد و سرمایه گذاران نیز متضرر نمی شوند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.