نرم افزارحسابداری صدگان

سه مؤلفه مهم در انتخاب بهترین سهام

0 757

حسابداراپ

با توجه به تثبیت قیمت ارز در محدوده بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته، پتانسیل رشد بازار برای رسیدن به جایگاه اصلی آن وجود دارد.بازار سهام روزهای مطلوب و پرقدرتی را پشت سر می گذارد و سرمایه گذاران می توانند از این فرصت برای سرمایه گذاری موفق استفاده کنند.

.

بازار سهام روزهای مطلوب و پرقدرتی را پشت سر می گذارد و سرمایه گذاران می توانند از این فرصت برای سرمایه گذاری موفق و پربازده با نگاه بلند مدت استفاده کنند.

.

مدیر صندوق سرمایه گذاری مشترک فارابی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: سرمایه گذاران بایستی نسبت قیمت به عایدی هر سهم را به صورت بنیادی در قالب مقایسه ای با شرایط بازار و روند شاخص مورد سنجش قرار دهند تا تصمیمی صحیح را برای جایگزینی سهام اخذ کنند. چراکه مبحث دو برابری افزایش یا کاهش قیمت سهام نمی تواند به تنهایی گزینه خوبی برای سنجش ارزش واقعی یک سهم در معاملات باشد.

.

پندار سیستم

رحمان بابازاده با پیش بینی تداوم روند رو به رشد بازار افزود: نسبت به محاسبات کارشناسان خبره بازار با در نظر گرفتن بدبینانه مفروضات ناشی از محدودیت های اقتصادی و مذاکرات پیرامون مسایل سیاسی صورت می گیرد. بدین ترتیب شرکت هایی که صادرات محور هستند و یا معادل قیمت جهانی، تولیدات خود را در داخل کشور به فروش می رسانند، با اکتساب ارزش جایگزینی شرکت ها و همچنین توجه به عوامل بنیادی سهام، افق این سهام در بلند مدت روشن بوده و سرمایه گذارای در اینگونه سهم ها موفقیت آمیز و سودآور است.

.

وی افزود: به طور متوسط با توجه به تثبیت قیمت ارز در محدوده بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته، پتانسیل رشد بازار برای رسیدن به جایگاه اصلی آن وجود دارد.

.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه صحبت های خود با اشاره به بازدهی مثبت ۵۵.۸ درصدی صندوق سرمایه گذاری مشترک فارابی به عنوان پربازده ترین مجموعه در میان صندوق های فعال بازار سرمایه طی سه ماه اخیر گفت: از یک سو توجه به عوامل بنیادی سهام و افق شرکت هایی که در درجه اول ارز خارجی مقیاس مهمی در درآمدهای آنها محسوب می شود و از سوی دیگر صنایعی همچون پتروشیمی ها، سنگ آهنی ها و فولادی ها که در سبد معاملات پرتفوی این صندوق قرار گرفته اند، موجب تحقق بازدهی مناسب طی این مدت شده است.

.

بابازاده درخاتمه سخنان خود، روند بازار سرمایه طی سال آتی را مد نظر قرار داد و گفت: روزهای پر رونق تری نسبت به سال جاری برای بورس قابل پیش بینی است که سرمایه گذاران باید از طریق به کارگیری سه مؤلفه مهم یعنی منطق صحیح، نگاه بلند مدت و روند بنیادی سهام، آنها را برای معاملات انتخاب کنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.