- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دیوان محاسبات مصوبه استخدام را غیر‌قانونی اعلام کرد.

دیوان محاسبات طی نامه‌ای به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، نظر خود را درباره اجرای طرح مهرآفرین [1]اعلام کرد و آن را مغایر قانون دانست.

.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیوان محاسبات کشور با استناد به اعلام نظر «هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و اعلام رسمی موضوع از سوی رییس مجلس به دولت، غیرقانونی بودن مصوبه «طرح مهرآفرین» (موضوع استخدام‌های گسترده در دولت) را محرز دانست و نسبت به اجرای بخشنامه صادره در این خصوص هشدار داد.

.

در این نامه تاکید شده است که دیوان محاسبات پس از تشخیص مغایرت این طرح با قوانین جاری، در راستای اقدامات پیشگیرانه و از روی همکاری با دستگاه‌های اجرایی، موضوع را به دستگاه‌های تحت نظارت اعلام کرد تا از بروز تخلف پیشگیری کند.
.

بر اساس این گزارش، هیات دولت ۲۹آذر سال‌جاری در مصوبه‌ای با عنوان «طرح مهر آفرین» به‌کارگیری و تبدیل وضعیت و استخدام افرادی را در تهران و استانها بدون الزام به رعایت ابلاغیه‌های صادره قبلی تصویب کرده بود که «هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» در جلسه مورخ ۱۳ دی سال‌جاری آن را مغایر قانون تشخیص داد و رییس مجلس غیر‌قانونی بودن این مصوبه را رسما به دولت اعلام کرد.

.