نرم افزارحسابداری صدگان

جمع‌بندی برآوردهای دستمزدی در بهمن

0 639

حسابداراپ

عضو انجمن مدیران صنایع ایران با بیان اینکه افزایش حداقل دستمزد سال ۹۲ قطعی است، گفت: جمع‌بندی هزینه‌های مزدی توسط کارفرمایان در بهمن‌ماه صورت می‌گیرد.

.

مرتضی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص وضعیت شرایط اقتصادی برای تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده اظهار داشت: در حال حاضر کارفرمایان و تشکل‌های مختلف کارفرمایی در این خصوص مطالعات میدانی را آغاز کرده تا بتوانند اطلاعات و برآوردهای لازم در این بخش را تهیه کنند.

.

وی افزود: کانون عالی کارفرمایان و کنفدارسیون صنعت در خصوص سبد هزینه معیشت خانوار و نیز شرایط بازار و تولید بررسی‌ها و کار کارشناسی را آغاز کرده‌اند.

.

عضو انجمن مدیران صنایع ایران با بیان اینکه قاعدتاً تورم در سال جاری افزایش یافته و براساس قانون یکی از عوامل تعیین مزد این موضوع است، تصریح کرد: در کنار تورم تامین معیشت یک خانواده ۴ نفره ملاک عمل است و برآوردها نشان از افزایش حداقل دستمزد درسال آینده دارد.

پندار سیستم

.

به گفته این فعال کارفرمایی، در استانها نیز دفاتر کانون کارفرمایی حضور دارند و وظیفه آنها رصد هزینه‌ها است و در بهمن ماه اطلاعات این بخش جمع آوری و جمع بندی می‌شود.

.

وی تاکید کرد: نیمه دوم بهمن ماه سال جاری برآوردهای مزدی برای بررسی و هم اندیشی به شورای عالی کار خواهد رفت و تورم نیز از مراکز رسمی اخذ خواهد شد.

.

رجبی با بیان اینکه جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار به صورت مرتب برگزار می‌شود، گفت: در این جلسات کلیات شرایط اقتصادی، تولید و بنگاه‌ها و سبد معیشت خانوار بررسی و درباره آنها صحبت می‌شود.

.

این فعال کارفرمایی تاکید کرد: جلسات کمیته دستمزد هر ماه برگزار شده و جلسه بعدی در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.