نرم افزارحسابداری صدگان

جمع‌بندی استانی دستمزد تا پایان دی/ اجاره مسکن بیشترین هزینه خانوار

0 604

حسابداراپ

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه جمع‌بندی کمیته‌های استانی مزد تا پایان ماه جاری خواهد بود، گفت:‌ بیشترین هزینه خانوار کارگری مربوط به اجاره مسکن و درمان است.

.

 احمد رضا معینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران در خصوص نظرات کارشناسی تعیین دستمزد سال آینده اظهار داشت: در این راستا کمیته‌های مزد استانی شورای اسلامی کار مشغول رصد و بررسی میزان تورم سبد هزینه خانوار کارگری است.

 .

وی ادامه داد: میزان تورم در هر استان متفاوت است و باید با بررسی تمامی عوامل و موانع در خصوص حداقل معیشت سال آینده کارگران تصمیم گیری شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه وضعیت جامعه کارگری با توجه به عدم تحقق وعده‌های دولت مناسب نیست، گفت:‌ در حال حاضر واگذاری کارت خرید اعتباری و نیز سهام عدالت کارگران بلاتکلیف است.

.

این فعال کارگری تاکید کرد: به غیر از کارگران همه اقشار جامعه از سهام عدالت برخوردار شدند.

این عضو شورای اسلامی کار در خصوص جمع ‌بندی کمیته‌های استانی مزد تصریح کرد: ۳۲ شاخص برای سبد جامعه کارگری در نظر گرفته شده و همه اقلام آن مصرفی و جزء نیازهای اولیه و ضروری است و هیچ گونه کالای لوکس در آن وجود ندارد.

پندار سیستم

.

به گفته عضو شورای عالی کار، یکی از مشکلات جامعه کارگری، اجاره مسکن است که بیشترین هزینه را به همراه دارد و نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد کارگران مستاجر هستند.

معینی تاکید کرد: از دیگر مباحث افزایش هزینه‌های تامین اجتماعی است در حالی که هزینه‌های درمان با توجه به قانون باید طی این سال‌ها کاهش می‌یافته است اما در حال حاضر فشار آن بر روی جامعه کارگری و خانواده‌ها است.

.

این فعال کارگری با بیان اینکه تا پایان ماه جاری بررسی‌های کمیته‌های مزد استان‌ها جمع بندی می‌شود، بیان داشت: بیشترین تورم و هزینه‌ها مربوط به کلان‌ شهر‌ها است که شامل تهران، خوزستان، اصفهان، تبریز،‌ مشهد و شیراز می‌شود.

وی تاکید کرد: در بررسی‌های کارشناسی تورم ۴ نقطه مراکز استانی تعیین می‌شود و براساس آن جمع بندی صورت می‌گیرد.

.

معینی در پاسخ به این سوال که کارفرمایان معتقدند شرایط تولید با مشکل مواجه است و ظرفیت افزایش دستمزد فراهم نیست، اظهار داشت: کارفرمایان با افزایش تورم، قیمت تولید یا خدمات خود را افزایش می‌دهند و برخی نیز از قبل مواد اولیه ارزان قیمت را به نرخ روز به فروش می‌رسانند اما در این بین فقط دستمزد کارگران ثابت مانده است.

.

این فعال کارگری خاطر نشان کرد: هزینه‌های برق و انرژی نیز طی سال جاری ثابت بوده است و برخی در این نوسانات بازار سود‌های کلان کردند و برخی دیگر از کارفرمایان نیز درآمد متعادل با هزینه داشتند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.