- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان / احتمال حذف افزايش سن بازنشستگي

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۱۸ درصدی مستمری و حقوق بازنشستگان این سازمان در سال آینده خبر داد و گفت: از فروردین سال ۹۲، مستمری بازنشستگان حداقل ۱۰۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

.
سعید مرتضوی در حاشیه گرامیداشت انتخاب مهندس خلیلی عراقی عضو هیات امنای تامین اجتماعی به عنوان چهره برجسته علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور که روز شنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، گفت:درباره افزایش حقوق بازنشستگان نمی توانیم هر مبلغی را به دلخواه خود افزایش دهیم بلکه باید هیات مدیره و در نهایت هیات امنای تامین اجتماعی با مبلغ میزان افزایش موافقت کنند و سازمان نیز آمادگی پرداخت این میزان را داشته باشد و همچنین بر اساس نرخ تورم بانک مرکزی حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می کند.

.
به گفته مرتضوی، بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده در سال آینده حداقل ۱۸ درصد به حقوق بازنشستگان افزوده می شود و چنانچه فردی میزان افزایش و حقوقش کمتر از صدهزار تومان باشد مبلغ را به ۱۰۰ هزار تومان افزایش خواهیم داد.

.
وی درباره افزایش ۷۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در جهت رسیدن به این مبلغ اقداماتی در دست انجام است که اگر به تصویب برسد حقوق بازنشستگان حداقل ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد.

.
مرتضوی همچنین در مورد افزایش سن بازنشستگی در پیش نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی، گفت: متن پیش نویس اولیه توسط مدیران و کارکنان و کارشناسان سازمان تهیه شده و در مرحله بعد از نظر تمامی تشکل ها و شرکای اجتماعی استفاده کرده و بعد آن را نهایی خواهیم کرد که در صورت تصویب وزارت رفاه، دولت و مجلس پیش نویس تبدیل به قانون خواهد شد.

.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: دیدمان در پیش نویس ارفاقی و حمایتی است و سن بازنشستگی به هیچ وجه افزوده نخواهد شد و احتمالا این بند از متن پیش نویس حذف می شود.

.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت مطالبات داروخانه ها، پزشکان و مراکز درمانی گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی، داروخانه ها و پزشکان است که از فردا پرداخت آنها آغاز و طی ۱۵ روز در سراسر کشور به اتمام می رسد.

.
مرتضوی تاکید کرد: این بدهی ها تا پایان شهریور ماه محاسبه شده و بر اساس قانون ۳ ماه برا ی بررسی اسناد زمان داریم.

.

——————————————————————————-

لينك مرتبط:

توضیحات سازمان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران [1]

.