نرم افزارحسابداری صدگان

توضیحات سازمان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران

0 588

حسابداراپ

۱-درباره میزان افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان در سال ۱۳۹۲ پیشنهاد مدیرعامل محترم سازمان به هیأت‌مدیره این است که حداقل افزایش از اول فروردین‌ سال ۱۳۹۲ برابر ۱۸ درصد باشد و چنانچه حقوق فردی با اعمال این ضریب کمتر از یکصدهزار تومان افزایش یابد، حداقل افزایش حقوق به میزان یکصدهزار تومان اعمال می‌شود.

.
بدیهی است چنانچه براساس اعلام بانک مرکزی و تصمیم مراجع عالی درصد افزایش حقوق بیش از این میزان پیشنهاد شود، سازمان تأمین‌اجتماعی آمادگی تأمین اعتبار و پرداخت آن را دارد.

.
۲- مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پی تأکیدات ریاست‌محترم جمهوری، به هیأت‌مدیره سازمان پیشنهاد داده است تا حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که با ۳۰ سال سابقه کار با شرط سنی ۵۰ سال بازنشسته شده‌اند و همچنین آن دسته از بازنشستگان که ۲۰ سال متوالی و یا ۲۵ سال متناوب سابقه فعالیت در مشاغل سخت و زیان‌آور داشته‌اند؛ در سال ۱۳۹۲ حداقل حقوق و مزایای آنان ۷۰۰ هزار تومان تعیین و پرداخت شود. که این موضوع هم اکنون در هیأت مدیره سازمان در حال بررسی است و چنانچه تصویب شود برای تأیید نهایی به هیأت امنای سازمان ارسال خواهد شد.

پندار سیستم

.
۳- در رابطه با ذخیره احتیاطی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی نیز باید خاطرنشان کرد که در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی با تدبیر مدیرعامل محترم این سازمان و به منظور مصون ماندن از نوسانات تورمی و همچنین تخاصم دشمنان انقلاب، از ۳ ‌ماه قبل جلساتی تشکیل شد تا کارکنان سازمان، حداکثر توان خود را برای ذخیره حداقل ۶ ماه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی به کار بندند و در حال‌ حاضر نیز با تدابیر انجام شده از سوی مدیر عامل سازمان و الطاف خداوند متعال، ذخیره احتیاطی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران توسط سازمان تأمین‌اجتماعی به اندازه یک‌سال فراهم شده است. این اقدام در نوع خود بی‌نظیر بوده و معضل پرداخت حقوق این قشر عظیم که از سال ۸۷ تا کنون بدون داشتن حتی یک ماه ذخیره احتیاطی سازمان را با مشکل مواجه کرده بود، مرتفع شده است.

.
۴- در رابطه با پرداخت بدهی‌های بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان و سایر مراکز طرف قرارداد نیز مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و پرداخت بدهی آن‌ها از هفته جاری آغاز و حداکثر ظرف ۱۵ روز آتی نسبت به تسویه حساب با مجموعه‌هایی که اسناد آنان در مجموعه اسناد پزشکی رسیدگی و تأیید نهایی شده باشد، اقدام می‌شود.

.
اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.