- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تمديد مهلت دريافت باركد شبنم/عدم تحويل اجناس بدون شبنم از واردكنندگان

زمان دريافت باركد شبنم براي صاحبان صنوف تا ابتداي بهمن ماه سال جاري تمديد شد.

.
قاسم نوده فراهاني مشاور رييس جمهور و رييس شوراي اصناف كشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري موج، با اعلام اين مطلب اظهار داشت: پيش از اين مقرر شده بود تا صاحبان صنوف براي كالاهاي موجود در فروشگاه خود و يا اجناس كف بازار تا يكم دي ماه سال جاري اقدام كنند.

.
وي افزود: از آنجايي كه اجراي فاز دوم طرح باركد بعدي مشمول همه كالاها شده و تعداد اقلام آنها زياد بود بنابراين با رايزني هاي مختلف زمان الزامي شدن الصاف باركد شبنم بر روي اجناس را تا يكم بهمن ماه امسال تمديد كرديم.

.
رييس شوراي اصناف كشور ادامه داد: صاحبان صنوف براي دريافت باركد دوبعدي لازم است در فرم هاي خوداظهاري كه از سوي اتحاديه ها ارائه مي شود، موجودي كالايي خود را اعلام كرده و براي اقلام موجود باركد دريافت كنند.

.
قاسم نوده فراهاني با تاكيد بر ضرورت دريافت باركد دوبعدي از سوي واردكنندگان تصريح كرد: در مرحله نخست اجراي طرح باركد دوبعدي صاحبان صنوف موظف به دريافت باركد شدند تا بتوانيم بازار را ساماندهي نماييم اما از اين پس اين واردكنندگان هستند كه بايد براي دريافت باركد دوبعدي شبنم اقدام نمايند.

.
مشاور رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه صاحبان صنوف، عمده فروشان و بنكداران به هيچ عنوان كالاي بدون باركد را از واردكنندگان تحويل نگيرند، خاطرنشان كرد: اگر واردكنندگان ملزم به دريافت و الصاق باركد دوبعدي شبنم بر روي كالاهاي خود نشوند به طورقطع تمام زحماتي كه تا كنون براي پاكسازي بازار از عرضه كالاي قاچاق و بي كيفيت صورت گرفته است بي نتيجه خواهد ماند.

.

منبع : پايگاه اطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت

.