- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تصویب محاسبه مالیات بر اساس درآمد سرانه خانواده

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس تصویب کمیسیون اجتماعی از این پس مالیات نه بر درآمد افراد بلکه بر اساس درآمد سرانه خانواده‌ها محاسبه می‌شود.

.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد و کلات و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با فارس گفت: در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس نماینده کمیته توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد در ایران با حضور در جلسه کمیسیون به ارائه گزارشی در مورد فعالیت‌های خود پرداخت و نمایندگان نیز سؤالات خود در این رابطه را مطرح کردند.

.

نماینده این کمیته در تهران در گزارش خود عنوان کرد که این کمیته برنامه‌های کنترل جمعیت خود در هر کشور را متناسب با مسائل فرهنگی و برنامه‌های کشور مورد نظر در ارتباط با توسعه تهیه می‌کند و برنامه‌های این کمیته در ایران مطابق با سیاستهای نظام جمهوری اسلامی‌ است.

.

وی افزود: در ادامه جلسه طرح اصلاح یکی از مواد قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن اجازه استخدام موردی تا ۵ درصد کل استخدامها به مسئولان دستگاه‌ها داده می‌شد و این طرح به دلیل در دستور کار بودن طرح قانون مدیریت خدمات کشوری با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه شد و مقرر شد تا اصلاحات مورد نظر در خلال بررسی اصل طرح صورت گیرد.

.

نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت اظهار داشت: همچنین در این جلسه پیشنهادات اصلاحی در مورد لایحه مالیاتهای مستقیم در کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به تبدیل مالیات بر درآمد افراد بر درآمد خانوارها اشاره کرد که بر این اساس درآمد خانوارها بر تعداد افراد خانواده تقسیم و مالیات آن محاسبه می‌شود که در این اصلاحی فرزندان تا سقف سنی ۲۰ سال در این لایحه در شمارش اعضای خانواده قرار می‌گیرند.

.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه و در خلال بررسی لایحه مالیاتهای مستقیم مصوب شد تا مالیات بر ثروت از ثروت به میزان ۵۰۰ میلیون تومان محاسبه و هرچه میزان آن افزایش پیدا کند محاسبه مالیات آن نیز به صورت پلکانی بالا می‌رود.

.