نرم افزارحسابداری صدگان

تخفيف ۵۰ درصدي به متقاضيان سرمايه گذاري در شهركها و نواحي صنعتي مناطق كمتر توسعه يافته

0 633

حسابداراپ

مديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران از تخفيف ۵۰ درصدي به متقاضيان سرمايه گذاري در شهركها ونواحي صنعتي كمتر توسعه يافته خبرداد.

.

به گزارش روابط عمومي و بين الملل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران ، فخراله مولايي با بيان اينكه حمايت از توليد ملي نقش مهمي در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد، گفت: بايد فضا را براي حضور بخش خصوصي فراهم كرد و به موسسات و نهادهاي خصوصي و كارگاه‌هاي كوچك امكان حضور و فعاليت گسترده در عرصه اقتصاد را داد.

.

وي خودكفايي درعرصه هاي مختلف رااز اركان اصلي اقتصاد مقاومتي عنوان كرد و افزود: حمايت از صنعتگران كشور علاوه بر افزايش توليد كالاهاي اساسي ،خوداتكايي اقتصادي را در شرايط تشديد تحريمها رقم خواهد زد.

.

معاون وزير صنعت ،معدن وتجارت با اشاره به اينكه سازمان حمايتهاي خوبي در سطح ملي براي سرمايه گذاران در مناطق محروم در نظر گرفته كه بخش عمده اي از هزينه هاي ناشي از توليد را كاهش مي دهد، تصريح كرد: در شهركها ونواحي صنعتي امكان اجاره و خريد كارگاههاي كوچك آماده و پيش ساخته به منظور تسريع در بهره برداري و اشتغال زايي براي سرمايه گذاران ايجاد شده است.

.

پندار سیستم

مولايي در ادامه خاطر نشان كرد: در راستاي سياستهاي حمايتي دولت از ايجاد واحدهاي توليدي در شهركها ونواحي صنعتي ، ۵۰ درصد تخفيف به قيمت حق بهره برداري اراضي صنعتي به متقاضيان سرمايه گذاري در شهركها و نواحي صنعتي ايجادشده درمناطق محروم در زمان انعقاد قرارداد با شركتهاي استاني تعلق مي گيرد.

.

وي ادامه داد : هزينه حق بهره برداري از تاسيسات در شهركهاي صنعتي مناطق توسعه يافته نيز بصورت ۳۰ درصد نقدي و ۷۰ درصد اقساط در طول ۳۰ماه دريافت خواهد شد.

.

معاون وزير صنعت، معدن وتجارت به بسترسازي مناسب براي ايجاد شبكه ها و خوشه هاي مرتبط به يك صنعت در محدوده شهركها و نواحي صنعتي نيز اشاره كرد وافزود:كاهش هزينه هاي سرمايه گذاري به دليل استفاده از خدمات مشترك از امكانات زير بنايي از جمله آب ، برق وگاز نيز از ديگرمزاياي سرمايه گذاري در شهركها ونواحي صنعتي است كه در كاهش هزينه هاي قيمت تمام شده محصولات توليدي نقش زيادي دارد.

.

مولايي وظيفه ذاتي سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران را ايجاد زير ساختهاي عمراني برشمرد و گفت: در حال حاضر۷۰درصد از شهركهاي صنعتي سراسر كشورتحت پوشش تصفيه خانه فاضلاب هستند و ۹۲ درصد از شهركها ونواحي صنعتي نيز تحت پوشش گازرساني قرار دارند كه طبق برنامه اين رقم تا پايان امسال به ۹۵ درصد افزايش خواهد يافت.

.

وي در پايان تاكيد كرد: در حال حاضر ۱۲ هزارو ۷۷۰ ليتر بر ثانيه براي شهركها و نواحي صنعتي آب و ۵ هزارو ۸۱۴ مگا وات برق تامين شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.