- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تبدیل وضعیت استخدامی زنان سرپرست خانوار برنامه دولت است.

مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه های دولت برای زنان سرپرست خانوار توجه به تبدیل وضعیت استخدامی این کارمندان خواهد بود.

.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم مجتهد زاده، روز چهارشنبه درهمایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار در تهران بیان کرد:افزون بر مورد یاد شده؛ دیه زنان سرپرست خانوار، بازنشستگی پیش از موعد زنان سرپرست خانوار، معافیت کارفرمایانی که زنان سرپرست خانوار را استخدام کنند از جمله برنامه های در حال پیگیری و اجراست.

.
وی ادامه داد: برنامه های ویژه زنان سرپرست خانوار در محورهای ساختاری، برنامه ریزی، تعالی و ایمن سازی انجام می شود.

.

مجتهد زاده با اشاره به خلاءهای حقوقی در حوزه زنان بر لزوم بازنگری در قوانین این حوزه تاکید کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار ارزشمندترین ظرفیت های کشور هستند که شرافتمندانه، باحفظ حیا و عفاف امور فرهنگی، اقتصادی و تربیتی خانواده را مدیریت می کنند.
.
وی اعطای حق اولاد به زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه ها را از جمله برنامه های اجرا شده عنوان کرد.
این مقام مسوول همچنین افزود: لایحه ای ۸۱ ماده ای از طرف مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری با هدف حفظ و تامین امنیت زنان در داخل خانواده به دولت تقدیم شده که گام مهمی در این حوزه است.
.
وی افزود: دادگاه های مشاوره الزامی در بسیاری از استان ها تشکیل شده که تاکنون از ۱۲ هزار و ۸۰۰ پرونده ارجاع شده ۳۸ درصد مصالحه شده است.
.
مجتهد زاده همچنین تشکیل سه هزار و ۸۰۰ تعاونی زنان در سراسر کشور، پیگیری بیمه زنان خانه دار را از دیگر برنامه های مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر شمرد.
.
وی ادامه داد: برنامه جامعی در تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در دولت مصوب شده که بزودی به دستگاه ها ابلاغ می شود.
.
رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: آسیب های حوزه زنان و خانواده شناسایی شده و برای رفع آن برنامه ریزی هایی انجام شده است.

.