نرم افزارحسابداری صدگان

بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌ها را آزاد کند.

0 626

حسابداراپ

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن درباره عمده مشکلاتی که در حال حاضر بانک‌ها با آن مواجه هستند، گفت: یکی از مشکلات بانک‌ها این است که بار تامین مالی به عهده خود بانک‌ها محول شده است و به اعتقاد من این‌که محور تامین مالی خود بانک‌ها باشد، برای آنها سخت است.

.
اردشیر بیژنی، با بیان این مطلب به ایسنا افزود: اگر بازار سرمایه توسعه پیدا کند و فعال‌تر از چیزی که در حال حاضر است، شود می توان گفت که فشار از روی بانک‌ها کمتر خواهد شد و با این کار بانک‌ها راحت‌تر فعالیت خواهند کرد.

.
وی در ادامه با اشاره به بسته سیاستی _ نظارتی بانک مرکزی گفت: فکر می‌کنم چون بانک مرکزی مجری سیاست‌ها و در واقع سیاست‌گذار پولی در کشور است بنابراین تمام بانک‌ها باید خود را مکلف به پیروی از این بسته‌ی سیاستی – نظارتی بدانند و اگر این اتفاق افتاده و وحدت رویه وجود داشته باشد کمی از مشکلات بانک‌ها کمتر خواهد شد و رقابت ناسالمی که بین بانک‌ها وجود دارد کاهش می‌یابد.

پندار سیستم

.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بعضی از بانک‌ها نرخ‌های سود را رعایت نمی‌کنند و این موضوع برای برخی از بانک‌ها که خود را مقید به رعایت آن می‌دانند در تجهیز منابع مشکلاتی ایجاد می‌کند.

.
بیژنی با بیان اینکه ماموظف به رعایت نرخ سود تسهیلات تعیین شده در بسته سیاستی _ نظارتی بانک مرکزی هستیم گفت: از سویی با توجه به تورمی که وجود دارد سپرده‌گذاران خواهان نرخ سود بالاتری هستند، بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که منابع ومصارف با هم همخوانی ندارد.

.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن درادامه پیشنهاد داد که بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات را برای بانک‌ها آزاد بگذارد و از آن طرف بانک‌ها را رتبه‌بندی کند و بر اساس شاخص‌هایی که تنظیم می‌کند بررسی کند که بانک‌ها چه اعتباری دارند و آیا از اعتبار بالایی برخوردارند یا خیر.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.