- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

انجمن حسابرسان داخلی ایران رسماً شروع به کار کرد.

.
دبیرکل انجمن حسابرسان داخلی ایران گفت: ۶ ماه پس از برگزاری نخستین مجمع هیئت موسس [1] ،مجوز فعالیت از وزارت کشور دریافت شد و انجمن حسابرسان داخلی ایران رسماً شروع بکار کرد.

.

 سعید ترک زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فارس، با اشاره به سابقه تصمیم تشکیل انجمن حسابرسان داخلی ایران در ۶.۵ سال پیش اظهار داشت:پس از تلاش های فراوان اعضای هیئت موسس این انجمن  سرانجام در ۴ تیر سال جاری طبق مجوز صادره از طرف کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب و جمعیت های وزارت کشور ،مجمعی برای تصویب اساسنامه و انتخاب نخستین اعضای هیئت مدیره اصلی و علی البدل و بازرسان ، در ساختمان بورس تهران برگزار شد.

.

وی ادامه داد: حال ۶ ماه بعد از مجمع ، هیئت مدیره  این انجمن پس از طی مراحل قانونی موفق به اخذ مجوز صدور پروانه فعالیت از سوی وزارت کشور شد.به این ترتیب کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب و جمعیت های وزارت کشور در جلسه دوشنبه گذشته ۲۷ اذر با صدور پروانه فعالیت برای انجمن حسابرسان داخلی ایران موافقت کرد تا این انجمن رسما” شروع بکار کند.

.

ترک زاده گفت: وزارت کشور با تصویب و صدور پروانه فعالیت این انجمن برای نخستین بار در طول تاریخ کشور ، گام بسیار موثری را در ایجاد نقش ، جایگاه و اعتلای حرفه حسابرسی داخلی در ایران برداشته و با توجه به اتفاقات مالی اخیر نقش موثری در تحقق قوانین ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد ایفا کرده است.

.

به گزارش فارس، طبق آمارهای موجود در دنیا، حسابرسان داخلی نقش بسیار مهمتر و کارآمدتری را نسبت به حسابرسان مستقل در کشف سوء استفاده های مالی داشته و می توانند  در جلوگیری از اختلاس ها و تبانی ها و سوء استفاده های مالی موثر باشند. 

.

تشکل حسابرسان داخلی کشور، اعتلای حرفه حسابرسی داخلی، کمک به تدوین استاندارد های حسابرسی داخلی در کشور و گسترش کیفی و کمی خدمات حرفه ای حسابرسان داخلی از جمله اهداف تاسیس این انجمن است.

.