نرم افزارحسابداری صدگان

امکان تسویه اوراق سلف نفتی با تمام ارزها

0 599

حسابداراپ

سیستم تسویه معاملات اوراق سلف نفتی به صورت دلار- دلار یا ریال–ریال خواهد بود.
به گزارش سنا، حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، با اشاره به اینکه امکان تسویه بر روی سایر ارزها هم در این معاملات فراهم است، خاطرنشان کرد: با این وجود برای شروع و در فاز نخست، تسویه معاملات به صورت دلار- دلار یا ریال-ریال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کارمزد معاملات دلار-دلار به صورت ریالی اخذ می‌شود، خاطرنشان کرد: دوره تسویه ریال–ریال سه روز بعد از اتمام معاملات و در خصوص دلار–دلار هم پنج روز بعد از پایان معاملات تعیین شده است.

پندار سیستم

.
سلطانی نژاد با اشاره به دلیل طولانی بودن دوره تسویه دلار-دلار نسبت به ریال اظهار كرد: در سیستم بانکی فرآیند حواله ارزی زمان‌بر است به همین دلیل تسویه ارزی طولانی‌تر خواهد بود.

.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به وجود معاملات ارزی در بورس کالا خاطرنشان کرد: بر این اساس در بورس کالا هم زمان تسویه بر اساس نوع کالا متفاوت است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان انجام تسویه بر روی سایر ارزها اظهار كرد: در طرح تسویه‌ای که سال گذشته ارائه شده بود این امکان وجود داشت که تسویه به صورت چند ارزی باشد به عنوان مثال، معامله بر روی دلار باشد و تسویه آن با یورو صورت بگیرد.

.
سلطانی‌نژاد افزود: به این ترتیب در سیستمی که طراحی شده است این امکان وجود دارد که با هر ارزی قیمت گذاری صورت گرفته و تسویه با سایر ارزها انجام شود.

.
وی با اشاره به اینکه چنین طرحی در سال ۹۱ تغییر کرد در تشریح دلیل این اتفاق اظهار كرد: با توجه به تحولاتی که در حوزه بازار ارز صورت گرفت مقرر شد تا برای شروع تسویه به صورت دلار-دلار یا ریال-ریال باشد.

.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به مزایای تسویه دلار-دلار برای شرکت ملی نفت گفت: با این نوع تسویه شرکت ملی نفت می‌تواند به تامین مالی دلاری بپردازد و از سوی دیگر مردم هم جای امن و پرسودی برای سرمایه‌های ارزی خود داشته باشند. 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.